امارات، سرویس مینی‌بوس بدون راننده رایگان را راه اندازی می‌شود

سرویس اتوبوس بدون راننده رایگان در ابوظبی راه اندازی می شود.

امارات، سرویس مینی‌بوس بدون راننده رایگان را راه اندازی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، یک مینی‌بوس تمام اتوماتیک بدون راننده در ماه آینده همزمان با مسابقات بزرگ F1 در ابوظبی معرفی خواهد شد.

مدلی از این مینی‌بوس که توسط Txai اداره می‌شود، در غرفه دولت ابوظبی در جیتکس گلوبال (Gitex Global) به نمایش گذاشته شده است.

سلطان المنهالی، مدیر پروژه سیستم‌های ترافیکی در مرکز حمل و نقل یکپارچه (ITC) گفت: "ما بسیاری از نقشه‌های دیجیتال، فناوری‌ها، رادار، LiDER و دوربین‌ها را برای امکان‌پذیر ساختن این پروژه ادغام کرده‌ایم.

این اتوبوس که کاملاً رایگان خواهد بود، هفت نفر را در خود جای داده و می‌تواند چهار مسافر دیگر را نیز در حالت ایستاده در خود جای دهد.

در ۹ مکان در جزیره یاس، از جمله دبلیو هتل (W Hotel)، یاس واتر ورلد (Yas Water World)، یاس مارینا سرکیت (Yas Marina Circuit)، و فراری ورلد (Ferrari World) توقف خواهد کرد.

همچنین قرار است اواخر امسال یک تراموا روی چرخ در جزیره یاس شروع به کار کند.

تی‌اکسای (Txai)، اولین سرویس تاکسی بدون راننده منطقه، مجهز به ابزارهای ناوبری پیشرفته است و مسافران را بین ۹ ایستگاه جابجا می‌کند.

به گفته سلطان، این اتوبوس بر اساس تجربه شرکت با تاکسی خلبانی-روبو که تقریباً یک سال است در اطراف جزیره یاس تردد می‌کند، ساخته شده است.

او گفت: "تاکسی‌ها بدون راننده هستند، اما ما یک افسر ایمنی داریم که همیشه آن‌ها را هدایت می‌کند. در سال گذشته، ما حتی یک حادثه هم نداشتیم، بنابراین ما مطمئن هستیم که می‌توانیم اتوبوس‌ها را به طور یکپارچه در وضعیت ترافیک فعلی جزیره یاس ادغام کنیم."

در ماه مارس سال جاری بود که ITC اعلام کرد که فاز اول خدمات تاکسی بدون راننده را در جزیره یاس ابوظبی با موفقیت به پایان رسانده است. در طول فاز اول، این سرویس بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مسافت و بیش از ۲۷۰۰ رزرو مسافر را ثبت کرد. با استفاده از یک اپلیکیشن هوشمند می‌توان از آن استفاده کرد.

به گفته مسئولان، ITC مسئول ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از وسایل نقلیه خودران در شبکه حمل و نقل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر