مبتلایان به وبا در سوریه از ۶ هزار تن گذشت

آمار‌ها در سوریه حاکی از افزایش موارد ابتلا به وبا و فوت بر اثر این بیماری است.

مبتلایان به وبا در سوریه از ۶ هزار تن گذشت

به گزارش مملکت آنلاین، تعداد موارد تایید شده وبا در سوریه به بیش از ۶ هزار نفر رسید که از این تعداد ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش وزارت بهداشت سوریه، تعداد فوتی‌ها به ۵۲ نفر رسیده است که بیشتر آن‌ها در استان حلب گزارش شده است. همچنین وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که شمار استان‌هایی که ابتلا به وبا در آن‌ها دیده شده از ۶ استان به ۱۰ استان افزایش یافته است.

به گفته این وزارتخانه بیشتر مرگ و میر ناشی از وبا به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و همچنین بیماری‌های مزمن بوده است.

به گزارش العربی الجدید، استان حلب با بیشترین موارد تایید شده، کانون اصلی بیماری وبا در سوریه است. استان‌های دیرالزور، حسکه، رقه، لاذقیه، حمص، دمشق، سویداء، درعا و قنیطره نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در شمال و شمال غرب سوریه اعلام کرد که تاکنون ۶ هزار و ۱۸۰ مورد ابتلا به وبا و ۱۹ مورد فوت بر اثر وبا را شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های سوریه، وبا در سوریه در نمونه‌های گرفته شده از فاضلاب و در یک کارخانه تولید قطعات یخ که پس از آن تعطیل شد، کشف شد. همچنین تعداد زیادی از شهر‌های سوریه از جمله حلب، لاذقیه و الحسکه از بحران آب رنج می‌برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر