معاون وزیر خارجه آمریکا: مذاکره با ایران در بن بست

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مذاکرات با ایران در حال حاضر در بن بست قرار دارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا: مذاکره با ایران در بن بست

به گزارش مملکت آنلاین، «وندی شرمن»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در جریان یک برنامه زنده واشنگتن پست تاکید کرد که مذاکرات با ایران در حال حاضر در بن بست قرار دارد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی درباره ادعای خود گفت: ماه گذشته، اتحادیه اروپا که مذاکرات را برای احیای توافق هماهنگ می‌کرد، پیشنهاد نهایی را ارائه کرد و پاسخ ایران به توافق برای ما غیرقابل قبول بود.

او توضیح داد: خب، ما در بن بست هستیم به این معنا که ایران در آخرین دور مذاکرات پاسخی بسیار سختی به ما داده است، پاسخی که برای ما غیرقابل قبول است. ما پیامی درباره آنچه که معتقدیم ضروری است و عناصر حیاتی ارسال کرده ایم.

شرمن همچنین موضع دولت آمریکا را تکرار کرد و مدعی شد که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و گفت که معتقد است ورود مجدد به توافق بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

روز جمعه همچنین، «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت که هیچ نشستی در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران هفته آینده در نیویورک برنامه ریزی نشده است. خبرگزاری رویترز به نقل از «لیندا توماس گرینفیلد» اعلام کرد که همچنین برنامه‌ای هم برای دیدار با روس‌ها در خلال برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد طراحی نشده است.

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در وین پیشتر اعلام کرده بود که به نتیجه رسیدن مذاکرات حول احیای برجام منوط به اداره سیاسی کشورهای طرف توافق است.

«میخائیل اولیانوف» دوشنبه، با توجه به بهانه تراشی کشورهای غربی، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر آورد: به واقع، هیچ موردی در پاسخ ایران وجود ندارد که بتواند مانعی جدی بر سر رسیدن به توافق باشد. حصول نتیجه در مذاکرات وین منحصراً به خواست سیاسی کشورهای شرکت کننده بستگی دارد.

کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه روز شنبه در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که مواضع اخیر جمهوری اسلامی تردیدهای جدی را در مورد قصد این کشور در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای بوجود آورده است.

تروئیکای اروپایی صرف نظر از بدعهدهای مکرر خود در قبال تعهدات مندرج در برجام این ادعا را مطرح کردند که مواضع اخیر ایران با تعهدات بین المللی این کشور همخوانی ندارد!

انتهای پیام/

منبع: واشنگتن اگزمینر

ارسال نظر