امارات از ترکیه پهپاد می‌خرد

منابع مطلع از مذاکرات میان امارات و ترکیه برای دستیابی ابوظبی به پهپادهای "بیرقدارTB۲" پرده برداشتند.

امارات از ترکیه پهپاد می‌خرد

به گزارش مملکت آنلاین، وبگاه میدل ایست آی به نقل از منابع مطلع در این باره اعلام کرد: مذاکرات میان شرکت ترکیه‌ای "بایکار" و "توازن" امارات که مسئول مدیریت خرید، تدارکات و قراردادهای دفاعی و امنیتی برای نیروهای مسلح امارات و پلیس ابوظبی را بر عهده دارد، از مارس گذشته آغاز شده است.

یکی از این منابع در این باره گفت: مذاکرات درباره خریداری ۱۲۰ فروند پهپاد "بیرقدارTB2" توسط امارات است و شامل محموله‌هایی از مهمات، ایجاد مراکز فرماندهی و کنترل و آموزش در چارچوب معامله‌ای است که مبلغ آن ممکن است که به دو میلیارد دلار برسد.

این منبع همچنین گزارش داد که در صورت توافق دو طرف، ممکن است برخی از اجزای این پهپاد در کارخانه بایکار در امارات ساخته شود.

یک منبع دیگر نیز تصریح کرد: قیمت یک فروند پهپاد "بیرقدارTB2" پنج میلیون دلار است و هر پهپاد به ۱۰۰ خشاب هوشمند "MAM-L" نیاز دارد که در مجموع ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد و این علاوه بر هزینه‌های دیگر مربوط به مراکز فرماندهی و کنترل و همچنین آموزش است.

پهپاد "بیرقدارTB۲"، یک پهپاد رزمی با مقاومت در ارتفاع متوسط ساخت ترکیه است که می‌تواند عملیات پرواز رزمی از راه دور یا به‌طور مستقل انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر