فرانسه، دوباره علیه فعالیت‌های اتمی ایران بیانیه صادر کرد

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای ادعای نخ‌نمای غرب در زمینه فعالیت‌های اتمی ایران را تکرار و نسبت به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه اظهار نگرانی کرد.

به گزارش مملکت آنلاین، تارنمای وزارت خارجه فرانسه نوشت: در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شده، آمده است: گزارش‌های روز گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با نگرانی فراوان خوانده‌ایم.

فرانسه با طرح ادعاهای پیشین غرب که با اهداف سیاسی و مغرضانه، فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را زیر سوال می‌برد، می‌افزاید: ما متاسفیم که ایران از فرصت‌های تعامل ارائه شده توسط مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای روشن شدن [دلایل] وجود مواد هسته‌ای در سایت‌های اعلام نشده استفاده نکرده است.

فرانسه مدعی است: در نبود همکاری ایران، آژانس در موقعیت تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران نیست.

این بیانیه یادآوری می‎‌کند که شورای حکام آژانس در ماه ژوئن قطعنامه‌ای تصویب کرد که از ایران می‌خواست به تعهدات قانونی خود تحت توافقنامه پادمان‌های عمومی پایبند باشد و با آژانس برای شفاف‌سازی کامل و حل و فصل این مسائل بدون تاخیر همکاری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر