روسای چهارگانه عراق: گفتگوی سازنده تنها راه درست برای پایان اختلافات است

رهبران سیاسی عراق امروز (دوشنبه)، در نشستی گفتگوی سازنده را تنها راه درست برای پایان دادن به تمامی اختلاف‌نظرهای موجود با هدف حفاظت از توانمندی‌های کشور دانستند.

روسای چهارگانه عراق: گفتگوی سازنده تنها راه درست برای پایان اختلافات است

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از شبکه خبری الجزیره، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و قاضی فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز (دوشنبه) در نشست جدیدی تاکید کردند، "گفتگوی سازنده تنها راه درست برای پایان دادن به تمامی اختلاف‌نظرهای موجود با هدف حفاظت از توانمندی‌های کشور است."

این چهره‌های سیاسی عراقی در ادامه بار دیگر از جریان صدر برای حضور در نشست گفتگوی ملی که گمان می‌رود در هفته جاری برگزار شود، دعوت کردند.

آنها در ادامه از گروه‌های ملی خواستند مسؤولیت خود را در شرایط حاضر بر عهده بگیرند.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح، رئیس جمهور امروز برای بررسی آخرین تحولات ملی، میزبان نشستی با حضور الکاظمی، الحلبوسی، زیدان بود.

طبق این بیانیه، او در این نشست تاکید کرد، حفظ امنیت، ثبات، روند دموکراتیک و قانون اساسی در عراق مسؤولیت تمامی عراقی‌ها بوده و نیز وظیفه نهادهای دولتی و گروه‌های سیاسی ملی است و گفتگوی سازنده تنها راه درست برای پایان دادن به اختلاف‌نظرهای موجود جهت حفظ پتانسیل‌های کشور است.

طبق بیانیه یاد شده، برهم صالح بار دیگر حمایت خود را از درخواست نخست وزیر برای برگزاری دور جدیدی از گفتگوی ملی در هفته جاری جهت بحث و بررسی ایده‌ها و ابتکارعمل‌های ویژه حل بحران فعلی اعلام کرده و بار دیگر از حامیان جریان صدر برای حضور در نشست گفتگوی ملی دعوت کرد.

شرکت‌کنندگان در این نشست ضمن تقدیر از پیشنهادهای الاصلاح در تمامی سطوح و توسعه فعالیت‌های نهادهای مختلف و مبارزه با فساد تاکید کردند، گفتگوی ملی باید شامل بررسی تمامی مسایلی باشد که می‌تواند به خواسته‌های مردم ما تحقق بخشد.

همچنین در این نشست از تمامی گروه‌های ملی عراق خواسته شد در شرایط فعلی مسؤولیت‌های خود را پذیرفته و تنش سیاسی را متوقف کنند تا امکان بررسی نتیجه‌بخش راه‌حل‌های فوری ارائه شده فراهم شده و شرایط کلی سیاسی بررسی شده و فضای روابط میان گروه‌های سیاسی مختلف بر اساس منافع عالی ملی بهبود یابد.

علاوه بر اینها در نشست امروز خواسته شد، تنش رسانه‌ای فعلی که تاثیر منفی بر منافع کشور گذاشته و موجب نگرانی مردم شده، فورا متوقف شود.

شرکت‌کنندگان در نشست امروز در ادامه بابت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ملی که در حمایت از گفتگوی ملی و تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع و حل بحران و ایجاد همبستگی میان گروه‌ها در کشور انجام شده، تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر