گفت و گوی تلفنی اردوغان و زلنسکی درخصوص صادرات غلات

رجب طیب اردوغان و ولودیمیر زلنسکی امروز در ارتباط با تحولات اوکراین تلفنی گفتگو کردند.

گفت و گوی تلفنی اردوغان و زلنسکی درخصوص صادرات غلات

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز دوشنبه با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در جریان این رایزنی تلفنی تحولات اخیر منطقه به ویژه درگیری ها در اوکراین و ایجاد کریدورهای امن برای صادرات غلات در دریای سیاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس تلفنی با بیان اینکه بزرگترین آرزوی آنکارا برقراری صلح در اوکراین است، گفت: به کار روی طرحی که توسط سازمان ملل برای ارسال محصولات غلات اوکراین به بازار جهانی تهیه شده است، ادامه می دهیم.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه راه حل درگیری ها میان دو کشور اوکراین و روسیه در هر صورت از طریق دیپلماسی خواهد بود و برای این منظور باید میز مذاکره باز بماند، اضافه کرد که آنکارا آماده ارائه انواع حمایت ها از جمله تسهیل و میانجیگری در روند استانبول است.

این در حالیست که روسای جمهور روسیه و ترکیه نیز ساعاتی پیش طی گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات بین المللی از جمله صادارت غلات از طریق دریای سیاه رایزنی کردند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» در تماسی تلفنی در خصوص هماهنگی تلاش‌های دو جانبه در جهت صادرات غلات و ایمنی دریانوردی و تامین حفاظت از محموله های صادراتی در دریای سیاه به سمت بازارهای جهانی گفتگو کردند.

بیانیه کرملین یادآور می شود که گفتگوی میان روسای جمهور روسیه و ترکیه در آستانه نشست سران دو کشور، که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، صورت گرفت.اردوغان و پوتین در جریان این گفتگو بر سر دیدار دو جانبه در آینده نزدیک به توافق نظر رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر