استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق

نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق استعفا دادند .

استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق

به گزارش مملکت آنلاین، نمایندگان جریان مقتدی صدر در پارلمان عراق روز یکشنبه به درخواست رهبر خود، به صورت دسته‌جمعی از نمایندگی در مجلس این کشور استعفا دادند. 

این اقدام نمایندگان جریان صدر احتمالا بن‌بست پدید آمده در روند تشکیل دولت جدید در عراق را عمیق‌تر از قبل خواهد کرد. جریان صدر که بزرگ‌ترین برنده انتخابات پارلمانی عراق بود و توانسته بود ۷۳ کرسی را به خود اختصاص دهد، از روند تشکیل دولت جدید و انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهوری جدید در این کشور ناراضی بود. با گذشت ۸ ماه از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق هنوز جریان‌های سیاسی نتوانسته‌اند بر سر تشکیل دولت جدید با یکدیگر به نتیجه برسند. 

بغداد الیوم نوشت:

ساعاتی پس از درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان این جریان برای استعفا از پارلمان، این نمایندگان استعفانامه‌های خود را امضا کردند.

جریان صدر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: همه نمایندگان جریان صدر بدون استثنا در "حنانه" (دفتر مقتدی صدر در نجف)، استعفای‌شان را امضا کردند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام به دستور مقتدی صدر صورت گرفت.

رهبر جریان صدر عصر پنج‌شنبه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: ماندن فراکسیون صدر مانعی در برابر تشکیل دولت بوده، پس تمامی نمایندگان فراکسیون آماده استعفا هستند.

وی ادامه داد: می‌بایست عزیزان من، نمایندگان فراکسیون صدر استعفاهای خود را بنویسند و بعد از دستور به آنها طی روزهای آتی، آن را تقدیم ریاست پارلمان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر