ادعاهای اردوغان: ۱۰۰ تریلی کمک‌ انسانی به اوکراین فرستادیم و ۵۷ هزار خانه برای سوری‌ها ساختیم

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه ۱۰۰ تریلی کمک‌ بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده‌ایم، گفت بیش از ۵۷ هزار باب خانه برای سوری‌ها ساختیم.

ادعاهای اردوغان: ۱۰۰ تریلی کمک‌ انسانی به اوکراین فرستادیم و ۵۷ هزار خانه برای سوری‌ها ساختیم

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم تحویل خانه‌های ساخته شده توسط ۱۲ سازمان مردم نهاد با هماهنگی آفاد در چارچوب کمپین «در ادلب در کنار شما هستیم» از طریق ویدئو کنفرانس شرکت کرده و گفت: ترکیه همیشه در کنار مردم بی گناه و ستم‌دیده جهان است. در حال آماده‌سازی طرح جدیدی که امکان بازگشت داوطلبانه یک میلیون برادر و خواهر سوری را فراهم می‌کند، هستیم.

وی افزود: این طرح را با حمایت کشورمان و سازمان‌های مردم نهاد بین‌المللی اجرا خواهیم کرد؛ خانه‌های ساخته شده در ۲۵۰ نقطه مختلف را به منظور بهبود وضعیت زندگی افرادی که سال‌ها در مناطق امن شمال سوریه در چادر زندگی می‌کردند را رسما افتتاح کردیم.

اردوغان اظهار داشت: عملیات احداث ۵۷ هزار و ۳۰۶ باب خانه از ۷۷ هزار خانه را به پایان رساندیم، ساخت و ساز و آماده‌سازی بقیه خانه‌ها ادامه دارد و این خانه‌ها با مسجد، مدرسه، خانه بهداشت، نانوایی، امکانات اجتماعی و پارک تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۱۶ که ترکیه عملیات برون مرزی خود را در مواجهه با فاجعه انسانی عمیق در سوریه آغاز کرد، حدودا ۵۰۰ هزار سوری به مناطق امنی که ترکیه ایجاد کرده بازگشته‌اند.

اردوغان در خصوص کمک‌های انسانی ترکیه به اوکراین گفت: از زمان شروع جنگ در اوکراین ۱۰۰ تریلی کمک‌ بشردوستانه به این کشور ارسال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ارسال کمک‌های بشردوستانه خود را در یک جغرافیای وسیع از افغانستان تا پاکستان، از بنگلادش تا فلسطین، از یمن تا اوکراین ادامه می‌دهند، افزود: در هفته‌های گذشته ۱۰ قطار نیکوکاری حامل ۵ هزار تن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال کردیم.

اردوغان ادامه داد: با حمایت سازمان‌های غیردولتی کشور به لبنان سه کشتی کمک‌های بشردوستانه فرستادیم؛ ما در حال انجام تلاش‌های امدادی در مناطق مختلف سوریه هستیم که در مجموع به حدود ۶ میلیون نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر