پارلمان عربی: تلاش اشغالگران برای یهودی‌سازی قدس نقض قوانین بین‌المللی است/جهان اقدام فوری کند

رئیس پارلمان عربی ضمن محمومیت شدید حملات اخیر اشغالگران به مسجد الاقصی و نمازگزاران بی‌دفاع فلسطینی تاکید کرد، تلاش اشغالگران برای یهودی‌سازی قدس نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

پارلمان عربی: تلاش اشغالگران برای یهودی‌سازی قدس نقض قوانین بین‌المللی است/جهان اقدام فوری کند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از سایت صدی البلد، عادل بن عبد الرحمان العسومی، رئیس پارلمان عربی ریاست نشست فوق‌العاده‌ای که دفتر این پارلمان در قاهره برگزار کرد، برعهده داشت.

این نشست با هدف بررسی راه‌های مقابله با اقدامات متجاوزانه اشغالگران اسرائیلی که از ابتدای ماه مبارک رمضان در حق مسجد الاقصی، مقدسات شهر قدس و ساکنان این شهر انجام داده و احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان را تحریک کرده و به منزله نقض حقوق بشر و آزادی عبادت و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه بود، برگزار شد.

رئیس پارلمان عربی تاکید کرد: پارلمان عربی در مورد مساله فلسطین و مسجد الاقصی دائما نشست برگزار خواهد کرد.

العسومی اظهار کرد: دفتر پارلمان عربی در نشست خود به شدت این نقض‌های خطرناک و مستمر اشغالگران و یورش‌های مستمر آنها به مسجد الاقصی و حملات بزدلانه آنها به نمازگزاران و ساکنان شهر قدس را که ده‌ها زخمی و صدها بازداشتی داشت، محکوم کرد.

او در ادامه گفت: تلاش‌های برنامه‌ریزی شده نیروهای اشغالگر برای یهودی‌سازی شهر قدس به منزله نقض آشکار و تخلف شدید از قوانین بین‌المللی و تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی است که بر عدم تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی فعلی شهر قدس به عنوان یک شهر تحت اشغال تاکید دارند.

رئیس پارلمان عربی افزود: در این چارچوب از همان لحظات اول آغاز این حملات وحشیانه، درخواست‌های فوری برای دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان، رئیس اتحادیه بین‌المجالس، روسای پارلمان‌های منطقه و مدیرکل سازمان یونسکو ارسال شده و از آنها خواسته شده فورا اقدامی در پیش گرفته و مسؤولیت‌های قانونی، انسانی و اخلاقی خود را در مقابله با این جرائم و حملات وحشیانه اشغالگران بر عهده گرفته و حمایت بین‌المللی لازم را از فلسطینی‌ها در شهر قدس و تمامی مناطق اشغالی فلسطین به عمل آورند.

العسومی در ادامه بار دیگر درخواست پارلمان عربی از جامعه جهانی برای در پیش گرفتن اقدامی فوری از طریق سازمان ملل و شورای امنیت جهت تامین و تضمین حمایت لازم برای ملت فلسطین و توقف نقض‌ها و تخلف‌ها در حق مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس اشغالی را مطرح کرد.

او فاش کرد: هماهنگی و رایزنی مستمری با شورای ملی فلسطین به ریاست روحی فتوح وجود دارند و فتوح از تلاش‌های پارلمان عربی و نقشی که در حمایت از مساله فلسطین به ویژه حملات اخیر اشغالگران به مسجد الاقصی و نمازگزاران بی‌دفاع ایفا می‌کند، تقدیر کرد.

دفتر پارلمان عربی در نشست خود از نتایج نشست فوق‌العاده کمیته وزارتی اتحادیه عربی که پنج‌شنبه به ریاست اردن برگزار شد و نیز اقدامات گسترده اتحادیه عرب در این زمینه تقدیر کرد.

همچنین این دفتر موضعگیری‌های رهبران کشورهای عربی و نقش آنها در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در مقابله با اقدامات متجاوزانه اشغالگران و دفاع از حقوق مشروع آنها برای تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی شهر قدس را ستود.

دفتر پارلمان عربی علاوه بر این، از مقاومت دلاورانه و فداکاری‌های قهرمانانه فلسطینی‌ها در مقابله با خشونت و زورگویی اشغالگران تقدیر و تاکید کرد: نقض‌های برنامه‌ریزی‌شده و حملات مستمر اشغالگران هرگز ملت فلسطین را تسلیم نکرده و آنها را به ناامیدی سوق نخواهند داد بلکه پافشاری آنها در دفاع از حقوق مشروعشان را افزایش خواهد داد.

این دفتر در پایان تاکید کرد: فلسطین تنها مساله فلسطینی‌ها نیست بلکه مساله تمامی اعراب است و این نشست و تمامی اقدامات کشورهای عربی در این زمینه، حامل این پیام هستند که مساله فلسطین در قلب تمامی اعراب نهادینه شده و ریشه‌دار است و مساله اول و مرکزی که اعراب را با هم متحد می‌کند، باقی خواهد ماند، ملت‌ای عربی هرگز قبول نخواهند کرد که حقوق مشروع فلسطینی‌ها پایمال شده و آنها از ساده‌ترین حقوق خود برای داشتن یک زندگی آزادانه و شرافتمندانه و تشکیل کشور مستقلشان با پایتختی شهر قدس محروم شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر