لاوروف: عملیات روسیه در اوکراین باعث پایان هژمونی جهانی آمریکا می‌شود

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که عملیات مسکو در کی‌یف باعث پایان یافتن رویکرد واشنگتن برای إعمال سلطه جهانی خواهد شد.

لاوروف: عملیات روسیه در اوکراین باعث پایان هژمونی جهانی آمریکا می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی با کانال 24 روسیه گفت: هدف عملیات نظامی ویژه ما متوقف کردن توسعه ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی پیرو آن و رویکرد بی‌پروایشان در قبال هژمونی کامل است.

لاوروف در ادامه عنوان کرد که این هژمونی با شنیع‌ترین نقض‌های قوانین بین‌المللی توسط کشورهای غربی بنیان گذاشته می‌شود.

وی قویا از بیانیه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص "ضرورت" راه‌حل نظامی در مورد درگیری اوکراین انتقاد و آن را "غیر معمول" توصیف کرد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه عنوان کرد که مطابق با بیانیه لاوروف؛ کی‌یف به عنوان سکویی برای مطیع کردن روسیه استفاده می‌شود. وی در این زمینه گفت: این چرخشی خطرناک حتی در سیاست اتحادیه اروپا و غرب که متفقا تحت رهبری آمریکا هستند محسوب می‌شود. این سیاست از زمان شروع عملیات نظامی ویژه ما در اوکراین خشم و حتی ددمنشی را منعکس می‌کند.

لاوروف افزود: مسئله اوکراین این موضع را تعیین نکرده بلکه غرب دارد از اوکراین به عنوان سکویی برای غلبه بر روسیه استفاده می‌کند و می‌خواهد مسکو را تحت تاثیر آن نظم جهانی قرار دهد که تلاش در بنیان‌گذاری آن داشته است.

وی همچنین بیان کرد: روسیه به همراهی تمامی تاریخ و سنت‌هایش یکی از کشورهایی است که هیچگاه سر به فرمانبرداری خم نخواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه احتمال انجام‌گیری اقدامات تحریک‌آمیز توسط ارتش اوکراین - با حمایت کامل سرویس‌های اطلاعاتی غرب - را رد کند و تاکید داشت که روسیه در وهله اول با "حقایق" به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

لاوروف گفت که روسیه دلیلی بر عدم تداوم مذاکرات با اوکراین نمی‌بیند؛ علی‌رغم آنکه "طرف اوکراینی در مذاکرات طفره می‌رود و مواضع‌شان را نسبت به آنچه که لحظاتی قبل عنوان کرده بودند 180 درجه تغییر می‌دهد".

وی در انتها عنوان کرد که روس‌ها مردمانی "شکیبا" هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر