طالبان، رشته موسیقی را از دانشگاه کابل حذف کرد و اساتید و دانشجویان دانشگاه بدخشان را کتک زد

به گزارش مملکت آنلاین، طالبان در تازه‌ترین اقدام خود، رشته موسیقی را از دانشگاه کابل حذف کرد و ده‌ها دانشجوی این رشته را بلاتکلیف گذاشت.

روزنامه اطلاعات روز به نقل از دانشجویان رشته موسیقی دانشگاه کابل، گزارش داد که طالبان رشته موسیقی را از دانشگاه کابل حذف کرده و بیش از ۵۰ دانشجوی این رشته از تحصیل باز مانده‌اند و وضعیتشان نامعلوم است.

طالبان استادان و دانشجویان دانشگاه بدخشان را کتک زدند

افراد طالبان با حمله به خوابگاه دانشجویان در ناحیه چهارم شهر فیض آباد بدخشان آنان را کتک زدند. این دانشجویان می‌گویند طالبان شب چهارشنبه، ۶ آوریل، هنگامی که آنان تازه نماز خوانده و در اتاق‌ها نشسته بودند، به خوابگاه ریختند و آن‌ها را به اتهام نخواندن «نماز تراویح»، با اسلحه و شلاق کتک زدند.

شاهدان رویداد می‌گویند شماری از دانشجویان سال آخری استادان و برخی از نزدیکانشان را در خوابگاه مهمان کرده بودند که افراد طالبان همه آنان را به‌شدت کتک زدند. طالبان پس از ضرب‌وشتم دانشجویان، آنان را به زور به مسجد فرستادند.در تصاویری که به رسانه‌ها فرستاده شده است، آثار ضرب‌وشتم روی بدن دانشجویان به وضوح دیده می‌شود.

ساکنان شهر فیض‌آباد در مرکز استان بدخشان می‌گویند ده‌ها دانشجوی دانشگاه بدخشان در خانه‌های شخصی که خود اجاره کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر