توسط انگلیس، دارایی‌های بزرگترین بانک روسیه مسدود شد

انگلستان کلیه دارایی‌های اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه را مسدود و سرمایه گذاری‌ خارجی جدید توسط شرکت‌های انگلیسی در روسیه را ممنوع اعلام کرد.

توسط انگلیس، دارایی‌های بزرگترین بانک روسیه مسدود شد

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت امور خارجه انگلستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه دارایی‌های اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه را مسدود و سرمایه گذاری‌ خارجی جدید توسط شرکت‌های انگلیسی در روسیه را ممنوع کرده‌ است.

در این بیانیه آمده است: «تحریم‌های جامع جدیدی را برای اینکه ماشین جنگی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دچار گرسنگی شود٬ صادر کردیم. این بسته‌های تحریمی جدید بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و وابستگی کشورها به انرژی روسیه نیز پایان می‌یابد.»

براساس این بیانیه٬‌ انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۲ به وابستگی خود به زغال سنگ و نفت روسیه پایان خواهد داد و در مرحله بعدی نیز واردات گاز از این کشور را در اسرع وقت متوقف خواهد کرد.

همچنین از هفته آینده، صادرات تجهیزات و کاتالیزورهای اصلی پالایش نفت به روسیه به منظور کاهش توانایی این کشور برای تولید و صادرات نفت٬ ممنوع خواهد شد.

علاوه بر این، واردات محصولات آهن و فولاد که منبع درآمد مهمی برای روسیه است٬ ممنوع شد و ۸ الیگارشی دیگر روس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

با تصمیم جدید دولت انگلستان٬ تعداد بانک‌های تحریم شده به ۱۸ مورد و شمار الیگارش‌ها نیز به ۸۲ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر