تب اخراج دیپلمات‌های روسی از کشورهای اروپایی

چندین کشور اروپایی، دیپلمات‌های روسی را اخراج کردند.

تب اخراج دیپلمات‌های روسی از کشورهای اروپایی

به گزارش مملکت آنلاین، در پی اخراج ۱۰ دیپلمات کشورهای بالتیک توسط روسیه و ادامه حملات این کشور به اوکراین، چندین کشور اروپایی دیپلمات‌های روس را اخراج کردند.

ده‌ها دیپلمات و جاسوس روسیه از کشورهای اروپایی اخراج شدند

کشورهای بلژیک، هلند و چک ده‌ها همکار دستگاه اطلاعاتی روسیه در پوشش دیپلمات را اخراج کردند. اوکراین در مذاکرات صلح پیشنهادهایی برای تضمین‌های امنیتی به روسیه داده است. روسیه ادامه گفت‌وگو با آمریکا را ضروری می‌داند.

جمهوری چک یک دیپلمات روسیه را اخراج کرد

وزارت خارجه چک اعلام کرد که به یک دیپلمات روس ۷۲ ساعت وقت داده کشور را ترک کند. در توجیه این اقدام آمده است: «ما به طور مشترک با هم‌پیمانان‌مان، شمار کارکنان سرویس مخفی روسیه در سطح اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهیم.»

روابط میان پراگ و مسکو پیش از جنگ اوکراین متزلزل شده بود. دولت چک در آوریل ۲۰۲۱ روسیه را مسئول انفجار یک انبار تسلیحات خود در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد. این حادثه منجر به کشته شدن دو نفر شده بود. از آن پس دو کشور هر چند گاه یکبار دیپلمات‌های دیگری را اخراج می‌کنند.

 بلژیک و هلند ۳۸ "جاسوس با پوشش دیپلماتیک" روسیه را اخراج کردند

دولت بلژیک ۲۱ دیپلمات روسیه را به اتهام جاسوسی و به مخاطره انداختن امنیت کشور اخراج کرد. دولت هلند نیز اعلام کرد که ۱۷ همکار سازمان مخفی روسیه را که صلاحیت آنها به عنوان دیپلمات تأیید شده بود اخراج کرده است.

ووپکه هوکسترا، وزیر خارجه هلند گفت، کشورش احتمال می دهد که مسکو دست به اقدام متقابل بزند. او جزئیات اتهاماتی که به این افراد زده شده را ذکر نکرد. این افراد "نامطلوب" باید ظرف دو هفته کشور ترک کنند.

ایرلند چهار دیپلمات عالی‌رتبه روسیه را اخراج کرد

سیمون کوونی، وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد که چهار دیپلمات عالی‌رتبه روسیه در سفارت این کشور در دوبلین اخراج شده‌اند. او گفت، این افراد فعالیت‌هایی داشته‌اند که با موقعیت‌های دیپلماتیک ارتباطی ندارد.

گفتنی است،  روسیه ۱۰ دیپلمات کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی را اخراج کرد. وزارت خارجه روسیه بدین گونه به اقدام سه کشور بالتیک واکنش نشان می‌دهد که چندی پیش به طور هماهنگ ۱۰ دیپلمات روس را از کشور خود اخراج کردند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر