ادعای اوکراین: تلفات سنگین روسیه در دونباس

اوکراین از تلفات سنگین ارتش روسیه در دونباس خبر داد.

ادعای اوکراین: تلفات سنگین روسیه در دونباس

به گزارش مملکت آنلاین، جنگ اوکراین در حالی وارد دومین ماه خود می‌شود که ارتش روسیه با اشاره به تغییر استراتژی نظامی در نبردهای جاری از تمرکز بیشتر بر مناطق شرقی و تلاش برای کنترل دونباس خبر داده است.

از سوی دیگر نگرانی‌ها نسبت به وضعیت غیرنظامیان در شهرهای بزرگ از جمله ماریوپل که تحت محاصره ارتش روسیه و نیروهای جدایی‌طلب تحت حمایت مسکو هستند روز به روز افزایش می‌یابد.

منابع خبری از تخریب بسیاری از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مدارس و ساختمان‌های مسکونی و اداری در شهرهای بزرگ اوکراین بر اثر بمباران‌های هوایی و آتش توپخانه ارتش روسیه خبر داده‌اند.

ستاد کل ارتش اوکراین از کشته شدن بیش از یکصد سرباز روس طی نبردهای روز جمعه خبر داده و مدعی شده که نیروهای نظامی این کشور ۴۲ خودرو و تجهیزات نظامی ارتش روسیه از جمله تعدادی تانک و هواپیمای جنگی را منهدم کرده‌اند.

ارتش اوکراین مدعی شد که تعدادی تانک و هواپیمای روسی را منهدم کرده است

ستاد کل ارتش اوکراین روز شنبه مدعی شد که نظامیان این کشور تلفات و خسارات سنگینی را به نیروهای روسیه در اطرف شهرهای دونتسک و لوهانسک واقع در استان دونباس وارد کرده‌‌اند.

در بیانیه ستاد کل ارتش اوکراین آمده است: «خسارات قابل توجهی به مهاجمان روسی وارد کرده‌ایم.» در این بیانیه به طور مشخص به انهدام سه هواپیما، هشت تانک و کشته شدن ۱۷۰ سرباز روس اشاره شده است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر