ادامه تحریم‌ها علیه روسیه: اروپا چهارمین بسته تحریمی را آماده می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، اتحادیه اروپا چهارمین بسته تحریمی علیه روسیه را آماده می‌کند.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه بخاطر حمله به اوکراین روز یکشنبه ۲۱ اسفند (۱۲ مارس) اعلام خواهد شد.

فون در لاین خاطرنشان کرد تحریم‌ها منابعی مالی جنگ وحشیانه را خشک می‌کند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با بیان اینکه تحریم‌های جدید با هماهنگی کشورهای آمریکا و گروه ۷ تهیه شده است، تصریح کرد: «اتحادیه اروپا با ممنوع کردن واردات آهن و فولاد می‌خواهد روسیه را از امتیازات تجاری محروم کند.»

فون در لاین در حساب خود در توییتر همچنین نوشت سه بسته تحریمی گسترده در این هفته به شدت به اقتصاد روسیه ضربه زد و بسته چهارم نیز ضربه‌ای اضافی به رژیم پوتین خواهد بود.

فون در لاین در پایان توئیت خود خواستار پایان یافتن اشغال اوکراین شده است.

پس از ایالات متحده، اتحادیه اروپا هم صادرات کالاهای لوکس به روسیه را ممنوع می‌کند

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد صادرات کالاهای لوکس به روسیه به منظور ضربه زدن به طبقه حاکم این کشور و در چارچوب مجازات‌های اقتصادی جدید در هماهنگی با گروه ۷، ممنوع می‌شود. 
وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا همین تصمیم را اعلام کرده بود. 
خانم فن در لاین در زمان اعلام این تصمیم گفت: «آن‌هایی که از ماشین جنگی ولادیمیر پوتین حمایت می‌کنند، زمانی که بمب‌ها بر سر مردم بی‌گناه اوکراین می ریزد، نباید امکان بهره‌مندی از سبک زندگی تجملاتی و پرزرق و برق خود را داشته باشند.»
انتظار می‌رود تولیدکنندگان کالاهای لوکس در فرانسه و ایتالیا به‌شدت از این تصمیم متضرر شوند.
بریتانیا ۳۸۶ نماینده دومای روسیه را تحریم کرد

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه ۳۸۶ نماینده دومای روسیه که از حمله به اوکراین حمایت کردند اعلام کرد. 

وی در یک بیانیه مطبوعاتی تصریح کرد که این افراد که رای داده‌ بودند تا استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین به رسمیت شناخته شود با ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های خود در بریتانیا مواجه شدند.

آلمان از صربستان خواست به کارزار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بپیوندد

«آنالِنا بِربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در بلگراد پایتخت صربستان از این کشور خواست تا اگر خواهان عضویت در اتحادیه اروپا است، به کارزا تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندد. 
خانم بِربوک گفت: «ولادیمیر پوتین یک کارزار بی‌شرمانه برای تخریب اوکراین به راه انداخته و ابایی از هدف قرار دادن بیمارستان زنان و زایمان، مدارس و خانه و زندگی مردم ندارد. »
صربستان، متحد قدیمی روسیه در اروپا است. این کشور اگرچه حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده اما تاکنون حاضر نشده به برنامه کشورهای اروپایی برای تحریم مسکو بپیوندد.

جو بایدن می‌خواهد روسیه را از نظام تجارت بین‌المللی محروم کند: ممنوعیت واردات غذاهای دریایی، نوشیدنی الکلی و الماس به ایالات متحده

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد برای مجازات روسیه به دلیل حمله به اوکراین می‌خواهد این کشور را از نظام عادی تجارت بین‌المللی خارج کند. این طرح که در همراهی با اتحادیه اروپا و گروه ۷ مطرح شده راه را برای وضع تعرفه‌های گمرکی بر صادرات روسیه هموار می‌کند. امری که می‌تواند بیش از پیش مسکو را از منابع درآمد محروم کند.
رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین اعلام کرد ورود کالاهای بخش مهم اقتصادی روسیه به‌ویژه محصولات دریایی، نوشیدنی الکلی و الماس به ایالات متحده ممنوع است. 
وزارت دارایی ایالات متحده آمریکا هم همزمان صادرات کالاهای لوکس از جمله خودرو، جواهرات، پوشاک و عتیقه به روسیه و بلاروس را ممنوع اعلام کرد. 

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز و دویچه وله

ارسال نظر