تائید ورود دومین محموله ترمینال‌های استارلینک به اوکراین

"میخائیلو فدوروف" (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین به تازگی تایید کرده که دومین محموله از ترمینال‌های استارلینک وارد اوکراین شده‌اند.

تائید ورود دومین محموله ترمینال‌های استارلینک به اوکراین

به گزارش مملکت آنلاین، " ایلان ماسک" نیز در این مورد بیان کرد که اسپیس‌ایکس علاوه بر ترمینال‌ها، آداپتورهایی را برای تامین برق دیش استارلینک به وسیله فندک خودرو، صفحه‌های خورشیدی، باتری و ژنراتور به اوکراین ارسال کرده است.  

"فدوروف" در توییتر خود نوشت: دومین محموله استارلینک را دریافت کردم. "ایلان ماسک" به قول خود عمل می‌کند. ممنونم که از اوکراین و صلح در سراسر جهان حمایت می‌کنید.

"فدوروف" در دستیابی به پایانه‌های استارلینک برای اوکراین نقشی اساسی داشته است، زیرا او مقامی بود که در ابتدا با "ایلان ماسک" در توییتر تماس گرفت تا بپرسد آیا این کشور می‌تواند برخی از سیستم‌های اینترنت ماهواره‌ای را دریافت کند یا خیر. "ماسک" در پاسخ گفت که سرویس استارلینک در اوکراین فعال شده است و تنها چند روز بعد، "فدوروف" عکسی از یک کامیون حامل ترمینال‌های استارلینک که به اوکراین رسیده بودند را منتشر کرد. قبل از ورود پایانه‌های استارلینک، ظاهراً اتصال اینترنت اوکراین مختل شده بود.

استارلینک برای کشور اوکراین بسیار مفید بوده است، زیرا به این کشور کمک کرده است علیرغم جنگ مداوم با روسیه، به اینترنت متصل بماند. "ولدیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور این کشور اخیراً از ایلان ماسک به دلیل "حمایت از اوکراین با حرف و عمل" تشکر کرد. "فدوروف" همچنین خاطرنشان کرد که توانایی استارلینک برای متصل نگه داشتن مردم به اینترنت، جان افراد زیادی را نجات می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر