رئیس نمایندگی صلیب سرخ جهانی در کی‌یف: طرفین درگیری در اوکراین باید برای امنیت غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی تضمین دهند

"طرفین درگیری باید تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای جلوگیری از صدمات غیرنظامی و تلفات جانی انجام دهند."

رئیس نمایندگی صلیب سرخ جهانی در کی‌یف: طرفین درگیری در اوکراین باید برای امنیت غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی تضمین دهند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از گزارش دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ  از کی‌یف، با توسعه و تشدید درگیری‌ها، اضطراب و ترس مردم در روزهای گذشته عمیق‌تر شده است.

فلورانس ژیلت، رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کی‌یف می‌گوید: «ما به شدت نگران هستیم که درگیری بر مناطق بسیار پرجمعیت، از جمله پایتخت کی‌یف و سایر شهرهای بزرگ تأثیر بگذارد. همانطور که بارها و بارها در کار خود در سراسر جهان دیده‌ایم، وقتی محله‌ها به خط مقدم تبدیل می‌شوند، عواقب آن برای مردم – از جمله کودکان، بیماران، و سالمندان – به سادگی ویران‌کننده است.

ما از طرف­های درگیر می­خواهیم که تعهدات خود را تحت حقوق بین‌المللی بشردوستانه فراموش نکنند. آنها باید از حفاظت و امنیت مردم غیرنظامی و کسانی که دیگر در جنگ شرکت نمی­کنند، مانند بازداشت­شدگان یا مجروحان و بیماران، اطمینان حاصل کنند.

 حقوق بین‌الملل بشردوستانه روشن است: همه طرف‌های درگیر تعهد قانونی دارند که اطمینان حاصل کنند که عملیات نظامی به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که حفاظت از غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی تضمین شود.

آنها باید تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای جلوگیری از صدمات غیرنظامی و تلفات جانی انجام دهند.

حملات بی‌رویه ممنوع است و بنابراین صلیب سرخ قویاً از طرف‌ها می‌خواهد از استفاده از سلاح‌های انفجاری با منطقه برخورد وسیع در مناطق پرجمعیت خودداری کنند و از قرار دادن اهداف نظامی در داخل یا نزدیک این مناطق اجتناب کنند.

با توجه به افزایش تنش­ها و تسلیحات بیشتر در خیابان­ها، ادامه اقدامات برای اطمینان از حفظ نظم و قانون نیز حیاتی خواهد بود تا مردم غیرنظامی در معرض خطر بیشتری قرار نگیرند.

هر گونه اختلال در خدمات ضروری مانند آب، برق، امکانات بهداشتی، می­تواند موج عظیمی از عوارض ایجاد کند.

 ما بارها در درگیری‌ها دیده‌ایم که استفاده از سلاح‌های انفجاری که اثرات منطقه­ای وسیعی دارند می‌توانند باعث مرگ، آسیب و تخریب در مقیاسی چشمگیر شوند.

این سلاح ها با مهمات منفجر نشده که در اثر برخورد عمل نمی­کنند، نشانه­‌های مرگباری از ظرفیت مخرب خود به جای می­گذارند که اغلب در زمین یا در میان آوار مدفون می­شوند و مردم را مدت­ها پس از پایان جنگ به خطر می‌اندازند.

پس از هشت سال درگیری طاقت فرسا، آخرین چیزی که مردم به آن نیاز دارند خشونت، مرگ، ویرانی و ناامیدی بیشتر است.

ما از همه دولت‌ها می‌خواهیم که هر کاری در توان و نفوذ خود دارند انجام دهند تا از تشدید درگیری که هزینه و پیامدهای آن برای غیرنظامیان بیشتر از ظرفیت حمایت و کمک به آنها است، اجتناب کنند.

من با مردم اوکراین ابراز همدردی می‌کنم و به شدت نگران امنیت آنها هستم.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنان در کنار مردم اوکراین ایستاده است. تیم­های ما در حال حاضر مشغول کمک به افراد نیازمند هستند.

من امروز خواستار سه چیز هستم:

طرفین درگیری باید به قوانین جنگ احترام بگذارند. از غیرنظامیان و زندانیان محافظت کنند. از مصون نگه داشتن زیرساخت‌های حیاتی که خانه‌ها، مدارس و امکانات پزشکی را فعال نگه می­دارد، دریغ نکنند.

همه دولت­ها باید هر کاری که در توان و نفوذ خود دارند انجام دهند تا از تشدید درگیری که هزینه آن بیشتر بر دوش مردم غیرنظامی است، جلوگیری کنند.

اقدامات بشردوستانه بی­طرفانه، بی­غرضانه و مستقل باید محافظت شود تا نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بتواند خدمات حیاتی را به غیرنظامیان ارائه دهد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر