ناتو نیروهای بیشتر در جناح شرقی مستقر می‌کند

شورای ناتو امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، این ائتلاف در ارتباط با اوضاع اوکراین نیروهای دفاعی بیشتر در جناج شرقی مستقر می‌کند و اقدامات روسیه را تهدیدی برای امنیت یورو-آتلانتیک می‌داند.

ناتو نیروهای بیشتر در جناح شرقی مستقر می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای ناتو در بیانیه‌ای گفت: اقدامات روسیه تهدیدی جدی برای امنیت یورو-آتلانتیک است و آنها پیامدهای ژئواستراتژیکی خواهند داشت. ناتو به اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای تضمین امنیت و دفاع تمامی متحدان ادامه خواهد داد. ما نیروهای دفاعی هوایی و زمینی بیشتری و همچنین تجهیزات دریایی اضافی در جناح شرقی این ائتلاف مستقر می‌کنیم.  

ائتلاف ناتو همچنین پس از نشست امروز سفرای ناتو در بروکسل در بیانیه‌ای گفت: به دنبال حمله روسیه به اوکراین، ناتو اقدامات بیشتری برای تقویت بازدارندگی و دفاع این ائتلاف اتخاذ خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز، ما طبق ماده چهار پیمان واشنگتن رایزنی‌هایی برگزار کردیم. ما طبق برنامه‌ریزی دفاعی‌مان برای حفاظت از تمامی متحدان تصمیم گرفته‌ایم اقدامات بیشتری برای تقویت هر چه بیشتر بازدارندگی و دفاع این ائتلاف اتخاذ کنیم. اقدامات ما همچنان ماهیت پیشگیرانه، متناسب و غیر تشدید کننده دارد.

ناتو در بیانیه‌ای اقدامات روسیه علیه اوکراین را، تهدید به امنیت کشورهای اروپایی خواند.

انتهای پیام/

ارسال نظر