برکناری زنان بی‌حجاب در افغانستان / موبایل در دانشگاه برای دختران ممنوع شد

زنانی که حجاب آنها مطابق میل طالبان نباشد از کار بی‌کار می‌شوند ضمن اینکه به همراه داشتن گوشی همراه هوشمند در دانشگاه برای دختران ممنوع است.

برکناری زنان بی‌حجاب در افغانستان / موبایل در دانشگاه برای دختران ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت امربه‌معروف و نهی از منکر طالبان، با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد تا زمانی که مکان‌های کاری زنان و مردان از هم جدا نشوند و زنان آماده‌ پذیرش حجاب کامل نباشند، نمی‌توانند کار کنند.

در این بیانیه آمده است کارمندان زن فقط با حفظ حجاب می‌توانند به کارشان ادامه دهند و کسانی که حجاب نداشته باشند، بیکار می‌شوند. تاکید طالبان بر حفظ حجاب زنان، درحالی‌که بیشتر زنان افغانستان با حجاب معمول از خانه خارج می‌شوند، سبب سردرگمی در تعریف حجاب شده است.

محمدصادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امربه‌معروف طالبان در پاسخ به چگونگی حجاب مقرر شده طالبان به آژانس خبری فرانسه گفت: «زنان می‌توانند حجاب را آن‌طور که می‌خواهند رعایت کنند.»

او اما از پاسخ دادن به پرسش آژانس خبری فرانسه در مورد اجباری بودن یا نبودن برقع برای زنان، چنان‌که در حکومت قبلی طالبان بود، خودداری کرد و گفت: «آن‌ها می‌توانند هر نوع حجاب دیگری داشته باشند، این به آن‌ها بستگی دارد، اما آن‌ها باید به‌درستی خود را بپوشانند.»

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر