خروج نیروهای فرانسوی از مالی / جشن و پای‌کوبی در پایتخت و آتش زدن پرچم اتحادیه اروپا

باماکو، پایتخت کشور آفریقایی مالی روز شنبه صحنه تظاهرات شماری از حامیان شورای نظامی حاکم بود که به مناسبت خروج نیروهای فرانسوی برای جشن و پایکوبی به خیابان آمده بودند.

خروج نیروهای فرانسوی از مالی / جشن و پای‌کوبی در پایتخت و آتش زدن پرچم اتحادیه اروپا

به گزارش مملکت آنلاین، شماری از ساکنان باماکو، پایتخت مالی، در حمایت از شورای نظامی حاکم در این کشور و در جش و پایکوبی به مناسبت خروج نظامیان فرانسوی از مالی، پرچم اتحادیه اروپا را به آتش کشیدند.

برخی تظاهرات‌کنندگان نوشته‌هایی با این مضمون در دست داشتند: «متشکریم واگنر» و «فرانسه کشور تروریستی است».

یک سخنگوی شورای نظامی حاکم در مالی، حاصل ۹ سال دخالت نظامی فرانسه در منطقه ساحل آفریقا را بی‌ثمر خواند و گفت که چنین دخالتی «رضایت‌بخش» نبوده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و شرکای اروپایی‌اش روز پنجشنبه و به دنبال فروپاشی روابط شان با نظامیان فعلی حاکم در مالی، خروج نظامیان خود از این کشور را اعلام و دلیل آن را «کارشکنی‌های متعدد» مقامات مالی عنوان کردند.

شورای نظامی حاکم در مالی به تعهدی که برای برگزاری انتخابات در ماه جاری فوریه و بازگرداندن قدرت به غیرنظامیان داده بود عمل نکرده است.

فرانسه برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و برای مقابله با افراطیون در مالی مداخله نظامی کرد. فرانسه تا اعلام خروج نیروهایش، در منطقه ساحل ۴۶۰۰ نیرو و در مالی ۲۴۰۰ نظامی مستقر کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر