طالبان، دو روزنامه نگار خارجی را بازداشت کرد

طالبان دو شهروند خارجی که روزنامه نگار بوده اند و همکاران افغان آنها را بازداشت کرد.

طالبان، دو روزنامه نگار خارجی را بازداشت کرد

به گزارش مملکت آنلاین، بی بی سی نوشت: ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان خبر از رهایی شماری از شهروندان خارجی بازداشت شده توسط طالبان را داده است. او از "دو روزنامه‌نگار آزاد غربی" که اخیرا توسط طالبان بازداشت شده اند نام نگرفته است.

مجاهد دلیل بازداشت آنها را "نداشتن جواز و اسناد" ذکر کرده است که پس از "تثبیت هویت" آزاد شده اند.

او در مورد همکاران محلی افغان آنها که همراه با این دو روزنامه‌نگار بازداشت شده بودند اطلاعاتی ارایه نکرده است.

دو روزنامه‌نگار آزاد غربی همراه با تهیه‌کننده و رانندگان افغان‌شان توسط طالبان پنج روز پیش در کابل بازداشت شدند و امروز این خبر از سوی منابع مستقل تایید شد.

آنها با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به صورت قراردادی کار می‌کنند و از افراد آواره داخلی در افغانستان عکس می‌گیرند.

روزنامه گاردین در روز جمعه، ۲۲ بهمن، از اقدام طالبان برای بازداشت یک روزنامه‌نگار سابق بی‌بی‌سی، یک خارجی دیگر و شماری از همکاران افغان آژانس پناهندگان سازمان ملل خبر داد. این بازداشت‌ها که در اوایل هفته جاری اتفاق افتادند، تازه‌ترین مورد دستگیری خبرنگاران خارجی در حکومت طالبان‌اند.

یک مقام سازمان ملل بدون اینکه مشخص کند چه تعداد از کارمندان افغان بازداشت شده‌اند، به گاردین گفت: «دو روزنامه‌نگار که در ماموریت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کار می‌کردند و نیز اتباع افغانی همکار آن‌ها در کابل بازداشت شده‌اند. ما ضمن هماهنگی با دیگر نهادها، تمام تلاش خود را برای حل این معضل به کار می‌گیریم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر