گاتیلوف: روسیه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد و هیچ هدف و انگیزه‌ای چنین تهاجمی را توجیه نمی‌کند.

گاتیلوف: روسیه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد

به گزارش مملکت آنلاین، گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو روز پنج‌شنبه به اسپوتنیک گفت: مقامات و تحلیلگران غربی ممکن است در رمزگشایی بیانیه‌های واضح سران روس گیج شده باشند پس تکرار می‌کنم که روسیه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین نداشته و ندارد؛ چراکه هیچ‌گونه انگیزه، هدف ژئواستراتژیک و دلیل منطقی برای این کار وجود ندارد.

وی تاکید کرد: روسیه همیشه خواهان روابط سودمند متقابل، برابر و بنیادین نه تنها با همسایگان بلکه با تمامی کشورها بوده است.

این مقام روس عنوان کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بارها گفته است که اگر قرار بود روسیه تصمیم گیرنده باشد، هیچ‌گونه جنگی رخ نمی‌داد.

گاتیلوف همچنین عنوان کرد که از نظر مسکو ایالات متحده و کشورهای غربی به تقابل جدی با روسیه نپردازند.

این مقام ارشد روسیه تصریح کرد که هدف غرب از استقاده تحریم‌ها، مانورهای نظامی و فشار سیاسی برای تاثیرگذاری بر مذاکرات با روسیه درخصوص تضمین‌های امنیتی است.

وی عنوان کرد که چنین روش‌هایی شناخته شده هستند و در طول تاریخ بارها از آن‌ها در روابط بین‌المللی استفاده شده است.

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو در ادامه گفت: قصد ما مبنی بر مذاکره‌ با ایالات متحده بر سر امنیت اروپا و امنیت جهانی به تهدید تحریم‌ها از سوی واشنگتن ارتباطی نخواهد داشت. آنچه منتظرش هستیم جواب صریح از سوی آمریکا و ناتو درخصوص تضمین‌های امنیتی است.

وی عنوان کرد که اولویت اصلی روسیه عدم گسترش ناتو، عدم ارسال تسلیحات تهاجمی به کشورهای همسایه روسیه و بازگشت ناتو به مواضعی است که در سال ۱۹۹۷ اتخاذ کرد.

گاتیلوف گقت: همانطور که رئیس‌جمهوری ولادیمیر پوتین و وزیر خارجه سرگئی لاوروف گفته‌اند بدون در نظر گرفتن درست اولویت‌بندی‌ها، حرکت در جهت درنظر گرفتن منافع برای حل و فصل فوری مشکلات امنیتی اروپا بسیار سخت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر