بایدن روی شیب کاهش محبوبیت و زمزمه هایی برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا

نظرسنجی ها همچنان از شیب تند کاهش محبوبیت بایدن ان هم زمانی که انتخابات میان دوره ای مهم کنگره پیش رو است حکایت دارد. این کاهش محبوبیت زمزمه هایی را برای استیضاح رئیس جمهور دموکرات آمریکا بلند کرده است.

بایدن روی شیب کاهش محبوبیت و زمزمه هایی برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین، نظرسنجی جدید روزنامه اینوسترز بیزنس دیلی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اکنون ۴۴.۴ درصد بوده و ۴.۸ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است؛ این با یافته‌های دیگر نظرسنجی‌ها که نمودار محبوبیت بایدن را دارای شیب نزولی ارزیابی کرده‌اند، همخوانی دارد.

دموکرات‌ها با انتخابات میان‌دوره‌ای مهمی در ماه نوامبر مواجه هستند که در آن، جمهوری‌خواهان به کسب مجدد اکثریت مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور - و به احتمال زیاد، اختلال در دستورکار بایدن - امید دارند.

این نظرسنجی میان ۱۳۵۵ رای‌دهنده و از دوم تا چهارم ماه جاری میلادی انجام شد.

همانطور که از این نظرسنجی مشهود است، میزان محبوبیت فعلی بایدن تنها کمی بیشتر از میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در اوایل نوامبر ۲۰۱۸ است؛ میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ در آن زمان ۴۲.۶ درصد بود. این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که جمهوری‌خواهان در آن زمان، انتخابات میان‌دوره‌ای را به دموکرات‌ها واگذار کردند و نانسی پلوسی، نماینده دموکرات مجلس آمریکا بار دیگر ریاست این مجلس را بر عهده گرفت.

مجلس دموکرات آمریکا در آن زمان، ترامپ (رئیس جمهوری وقت آمریکا) را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ استیضاح کرد و برخی جمهوری‌خواهان اکنون اعلام کرده‌اند که درصورت پیروزی این حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای پیش‌رو، رفتار مشابهی با بایدن خواهند داشت.

پیروزی جمهوری‌خواهان در این انتخابات همچنین می‌تواند موجب اختلال آنان در دستورکار بایدن و کنترل وی بر کنگره شود. حتی ممکن است جمهوری‌خواهان تحقیقاتی را در خصوص عملکرد دولت و دیگر مسائل آغاز کنند و همه این‌ها در حالیست که آمریکا در تدارک انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

با این حال، محبوبیت بایدن درنظرسنجی اینوسترز بیزنس دیلی به میزان قابل توجهی از محبوبیت ترامپ در دوره زمانی مشابه بالاتر است. در فوریه ۲۰۱۸، این روزنامه محبوبیت ترامپ را ۴۰ درصد اعلام کرده بود.

با این حال، تحلیل‌های موسسه "۵۳۸" میزان محبوبیت بایدن را در هفتم فوریه سال جاری، ۴۱.۲ درصد و میزان عدم محبوبیت وی را ۵۲.۸ درصد اعلام کرد.

در هفتم فوریه ۲۰۱۸، این موسسه محبوبیت ترامپ را ۴۰.۷ درصد، میزان عدم محبوبیت وی را ۵۳.۸ درصد اعلام کرد.

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ در ششم نوامبر برگزار شده و این موسسه در پنجم نوامبر، محبوبیت ترامپ را ۴۱.۹ و عدم محبوبیت وی را ۵۲.۸ درصد اعلام کرده بود.

میزان محبوبیت بایدن از ۳۰ ماه اوت - یک روز پیش از خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان - تا به امروز نزولی بوده و نشانه‌ای مبنی بر بهبود آن در آینده نزدیک دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر