اردوغان دلیل قطع گاز صادراتی ایران را اعلام کرد / به تهران بدهی نداریم

رئیس‌جمهور ترکیه درباره توقف صادرات گاز ایران تاکید کرد ما به هیچ عنوان به تهران بدهی نداریم.

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امشب طی سخنانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره توقف صادرات گاز ایران تاکید کرد: ما به هیچ عنوان به ایران بدهی نداریم. این ادعاها دروغ است.

وی در ادامه در رابطه با تنش میان اوکراین و روسیه گفت: اگر رهبران هر دو کشور مایل باشند می‌توانیم از آنها در کشورمان میزبانی کرده و فضای صلح را دوباره ایجاد کنیم.

اردوغان افزود: امیدوارم روسیه به حمله مسلحانه و اشغال اوکراین متوسل نشود. چنین اقدامی نمی‌تواند رفتار منطقی برای روسیه و منطقه ما باشد.

وی همچنین در ارتباط با اقتصاد کشور اظهار داشت: نسبت به دوره پیش رو بسیار خوشبین هستیم. روند ثابت نرخ ارز در دوره اخیر موید این دیدگاه خوش‌بینانه است.

اردوغان تصریح کرد: ما در قبض برق شهروندان خود در سال ۲۰۲۱ پنجاه درصد و در گاز طبیعی نیز ۷۵ درصد یارانه ارائه کرده‌ایم. در سال ۲۰۲۲ نیز یارانه‌های مشابه ادامه خواهد یافت.

اردوغان افزود: احتمال دارد رئیس‌جمهور هرتزوگ اوایل ماه فو

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر