آمریکا فروش‌های نظامی به ترکیه را از تحریم‌ها معاف می‌کند

به دنبال اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه ترکیه بر سر عملیات نظامی در شمال شرق سوریه، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور حکمی به ادامه فروش‌های تسلیحاتی میان آمریکا و ترکیه چراغ سبز نشان داد.


آمریکا فروش‌های نظامی به ترکیه را از تحریم‌ها معاف می‌کند

به گزارش مملکت‌آنلاین، یک مقام ارشد پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: تصورمان این است که وزارت خزانه‌داری با صدور حکمی کلی به ادامه فعالیت‌های رسمی کنونی روی خوش نشان دهد، البته اگر تا الان این کار انجام نشده باشد. هدف پوشش فروش‌های نظامی و دیگر اقلام است.

آمریکا دوشنبه تحریم‌هایی را علیه دو وزارتخانه ترکیه‌ و سه مقام دولتی ارشد آن بابت عملیات آنکارا در شمال شرق سوریه اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل وزارت دفاع ملی ترکیه و وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه و همچنین خلوصی آکار وزیر دفاع، فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی و سلمان سولو، وزیر کشور ترکیه می‌شود.

این مقام سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: باید ببینیم جزئیات این چشم‌پوشی به چه صورت است تا بتوان درباره تاثیر احتمالی آن اظهارنظر کرد. ایده این است تا تجارت رسمی ادامه یابد، چه از طریق وزارت خارجه یا اقدامات ما. با این حال آمریکا در تلاش است تا تعامل و گفت‌وگو با ترکیه برای متقاعد شدن آن‌ها به توقف این عملیات ادامه یابد. به طور مشخص این یک رابطه نظامی – نظامی قدرتمند بلندمدت است که ما می‌خواهیم فراتر از بحران کنونی به آن بنگریم و اطمینان حاصل کنیم که این روابط می‌توانند ادامه پیدا کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر