پایان فوران آتش‌فشانی در جزایر قناری بعد از سه ماه فعالیت

فوران آتشفشان جزایر قناری پس از سه ماه پایان یافت .

پایان فوران آتش‌فشانی در جزایر قناری بعد از سه ماه فعالیت

به گزارش مملکت آنلاین، مقامات اسپانیایی اعلام کردند که فوران آتشفشان در جزیره لاپالما که صدها خانه و زمین کشاورزی را ویران کرد، پس از سه ماه پایان یافته است.

این بیانیه به دنبال ده روز وضعیت آرام آتشفشان کومبره ویه‌خا در جزیره لا پالما که بخشی از جزایر قناری است اعلام شد. با این حال مقامات جزایر قناری اسپانیا تاکید کردند که وضعیت اضطراری در لا پالما به دلیل آسیب گسترده ناشی از فوران پایان نیافته است.

هیچ جراحت یا مورد فوتی مستقیما در ارتباط با این فوران که در ۱۹ دسامبر آغاز شد گزارش نشده است اما این فوران باعث تخریب ۱۳۴۵ واحد خانه که اغلب در ضلع غربی لاپالما قرار داشتند شد. از سوی دیگر به مدارس، کلیساها، مراکز بهداشتی و زیرساخت‌های کشاورزی نیز آسیب وارد شد.

این فوران با زلزله‌های مکرر همراه بود و در واقع نخستین فوران این آتشفشان از سال ۱۹۷۱ و طولانی‌ترین آن در این جزیره با جمعیت حدود ۸۳ هزار نفر بوده است.

به گفته مقامات محلی، خسارات ناشی از فوران این آتشفشان می‌تواند به رقمی فراتر از ۹۰۰ میلیون یورو برسد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا که چندین بار در طول فوران از لاپالمان بازدید کرد گفت که دولت پس از فاجعه به بازسازی این جزیره کمک می‌کند. وی امروز، پایان فوران را «بهترین هدیه کریسمس» توصیف کرد.

او ماه گذشته در جریان بازدید از این جزیره گفت: «زمانی که جریان گدازه‌ها متوقف شود، همه نهادهای عمومی به کار خود برای تعمیر، بازسازی و راه‌اندازی مجدد لاپالما برای آینده‌ای بهتر ادامه خواهند داد.»

کشاورزی و گردشگری صنایع اصلی جزایر قناری هستند که به‌دلیل آب و هوای معتدل، مقصدی محبوب برای بسیاری از مسافران اروپایی است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر