روسیه، خواستار لغو پیوستن اوکراین به ناتو شد

مسکو خواستار لغو تصمیم پیوستن اوکراین به پیمان ناتو است.

روسیه، خواستار لغو پیوستن اوکراین به ناتو شد

به گزارش مملکت آنلاین، روسیه با نشر بیانیه‌ای از ناتو خواست تصمیمی که در سال ۲۰۰۸ برای باز کردن درهای پیوستن گرجستان و اوکراین به پیمان ناتو باز کرده است را لغو کند و تاکید کرد که ارائه تضمین‌هایی به مسکو برای توقف گسترش دامنه ائتلاف نظامی ناتو به سمت شرق، به نفع غرب است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ دیگری از ناتو خواست از اجرای رزمایش نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه خودداری کند و خاطرنشان کرد که به‌زودی از جزئیات این طرح و سایر پیشنهادهای امنیتی مربوط، پرده‌برداری خواهد شد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه ۷ دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ آذر ۱۴۰۰، در نشستی که در فضای مجازی برگزار شد، باهم گفتگو کردند و در جریان این نشست، پوتین خواستار ارائه ضمانت‌های کتبی برای عدم گسترش فعالیت‌های ناتو به سمت شرق شد.

از چند هفته به این‌سو، روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در مناطق نزدیک به مرز اوکراین مستقر کرده است. هرچند رئیس‌جمهوری روسیه تاکنون به هیچ طرحی برای حمله به اوکراین اشاره نکرده است، اما پیوسته تاکید می‌کند که کشورش حق دفاع از امنیت خود را دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر