ازبکستان، سیب‌زمینی‌های ایرانی را بدلیل آلودگی بازگرداند

بدلیل وجود آلودگی خطرناک، ازبکستان سیب‌زمینی‌های ایرانی را پس داد.

به گزارش مملکت آنلاین، مقامات دولت ازبکستان اعلام کردند که ۳ هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی وارداتی از ایران و پاکستان را به خاطر وجود آلودگی خطرناک برگشت زده است.

ازبکستان هشدار داده در صورتی که این اتفاق تکرار شود واردات سیب زمینی از ایران و پاکستان را به طور کامل ممنوع خواهد کرد.

به گفته مقامات سازمان حفاظت و قرنطینه محصولات کشاورزی ازبکستان، جزئیات این اقدام و مغایرت کیفیت سیب‌زمینی‌های صادراتی با استانداردهای گیاه پزشکی به سازمان‌های مربوطه ایران و پاکستان ارسال شده است.

گفته می شود هم اکنون ازبکستان در حال تهیه فهرست شرکت‌های ایرانی و پاکستانی که محصولاتشان استانداردهای گیاه پزشکی را دارند، است.

انتهای پیام/

ارسال نظر