پاسخ آمریکا به گزارش‌ها درباره اختصاص پایگاه‌های نظامی خارج از کشور برای پناهجویان افغان

فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در واکنش به وجود گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد پایگاه‌های نظامی خارج از کشور از جمله پایگاه نظامی موجود در کره جنوبی را به پناه دادن افغان‌ها اختصاص دهد، اعلام کرد، هیچ دستوری برای پذیرش پناهجویان افغان دریافت نکرده است.

پاسخ آمریکا به گزارش‌ها درباره اختصاص پایگاه‌های نظامی خارج از کشور برای پناهجویان افغان

به گزارش مملکت آنلاین، ژنرال لی پیترز، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در سئول در پاسخ به این سوال که آیا فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی به فکر فراهم کردن جایی برای پناه دادن پناهجویان افغان است یا خیر، گفت: تا الان هیچ دستوری برای تدارک جا برای اسکان موقت یا سایر کمک‌ها به کسانی که از افغانستان خارج شده‌اند، دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در صورتی که چنین دستوراتی دریافت کنیم ضمن حفظ ائتلاف کره جنوبی- آمریکا و موضع دفاعی مشترک، در این باره با وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا و دولت کره جنوبی همکاری خواهیم کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال دو روز پیش نوشت، آمریکا اختصاص برخی پایگاه‌های نظامی خود در خارج از کشور از جمله پایگاه‌های موجود در کره جنوبی را به عنوان پایگاه‌هایی برای پناه دادن افغان‌هایی که از کشور خارج شده‌اند، بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر