آغاز صد و هشتادمین جلسه وزرای اوپک/عربستان و روسیه به دنبال افزایش تدریجی تولید نفت هستند

صد و هشتادمین جلسه وزرای اوپک آغاز شد که در آن افزایش تدریجی عرضه نفت از سوی عربستان و روسیه دنبال می شود.

 آغاز صد و هشتادمین جلسه وزرای اوپک/عربستان و روسیه به دنبال افزایش تدریجی تولید نفت هستند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از بلومبرگ، صد و هشتادمین جلسه وزرای اوپک که دقایقی پیش آغاز شد نمایندگان کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک می خواهند درباره سیاست های عرضه نفت در ماه های آینده تصمیم بگیرند اما ظاهرا وضعیت ایران در مذاکره با وین در این تصمیم گیری بسیار مهم است.

بر اساس گزارش بلومبرگ؛ نمایندگان کشورها گفته اند، عربستان و روسیه در این نشست تمایل دارند که افزایش نفت در ماههای آینده به صورت تدریجی باشد.

یکی از این نمایندگان که نخواست نامش فاش شود، گفت: مذاکره روی جزئیات افزایش عرضه همچنان در جریان است و طرحی که وجود دارد افزایش 2 میلیون بشکه تولید نفت در فاصله ماه های اگوست و دسامبر است که حدود 500 هزار بشکه در ماه خواهد شد.

تاکیده شده است که هر توافقی باتوجه به تاثیر مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در وین برای احیای برجام و تاثیر آن در بازار نفت به صورت شرطی خواهد بود.

قیمت نفت خام امسال به دلیل افزایش تقاضا و نیز ادامه طرح کاهش تولید نفت اوپک، 50 درصد افزایش یافت این در حالی است که بانک مرکزی کشورها بیشتر نگران تورم هستند و اکنون عربستان و روسیه برای تسلط بر بازار انرژی جهان تلاش می کنند.

صد و هشتادمین جلسه وزرای اوپک با نمایش فیلمی ١٦ دقیقه ای برای تقدیر از زحمات ١٦ ساله بیژن زنگنه در اوپک آغاز شد. این فیلم را دبیرخانه اوپک ساخته است

در اجلاس امروز که با سخنرانی وزیر نفت آنگولا آغاز شده است، روسیه خواهان افزایش تولید نفت پس از ماه آگوست شده اند. گفته می شود این درخواست افزایش تا ٢ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس توافق آوریل 2020 کشو رهای اوپک پلاس اکنون 5.7 میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده اند که قرار است تا آوریل 2022 ادامه یابد.

در این نشست اوپک بیژن زنگنه وزیر نفت کشور ما هم شرکت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر