اعتراضات در لبنان ادامه دارد

اعتراضات سراسری در لبنان به دلیل بحران سوخت و سقوط ارزش پول ملی ادامه یافت.

اعتراضات در لبنان ادامه دارد

به گزارش مملکت آنلاین، تظاهرات سراسری در لبنان به خاطر بحران کمبود سوخت، افزایش قیمت ارز و همچنین وضعیت نامساعد برق ادامه دارد.

معترضان که از قطعی پی در پی برق خسته شدند، برخی از خیابان‌های شهر بیروت را مسدود کردند و سطل آشغال و لاستیک‌هایی را هم در نقاط مختلف پایتخت به آتش کشیدند.

مردم خشمگین همچنین در شهرهای جنوبی لبنان وسایل نقلیه خود را در وسط خیابان پارک کردند و اجازه رفت و آمد به دیگر خودروها ندادند. بزرگراه بیروت به طرابلس هم در پی اعتراضات مردمی مسدود شد.

این تظاهرات پس از درگیری‌های آخر هفته گذشته بین نیروهای امنیتی و معترضین شدت گرفته است. جایی که دست‌کم ۲۰ نفر در شهر طرابلس زخمی شدند. مردم معترض همچنین شعارهایی علیه دولتمردان و مقام‌های این کشور سر دادند.

ارزش پول ملی لبنان که در ماه‌های اخیر به شدت نزول کرده در روزهای اخیر به پایین‌ترین حد در تاریخ خود رسیده است.

اعتراضات مردمی در لبنان از هفته گذشته و بعد از کاهش دوباره و شدید ارزش پول ملی، شدت گرفته است. این در حالیست که این کشور از اواخر سال ۲۰۱۹ با بحران اقتصادی و سیاسی جدی رو به رو است. همچنین احزاب سیاسی در این کشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر تشکیل کابینه و دولت جدید با یکدیگر به توافق برسند.

قیمت هر دلار آمریکا در لبنان به حدود ۱۸ هزار لیره رسیده است و مقام‌های این کشور از کنترل اوضاع گرانی، تورم و همچنین تامین سوخت مورد نیاز مردم ناکام مانده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر