یونان دوباره گردشگر می‌پذیرد / پایان محدودیت‌ها در کشور تاریخی

یونان با کاهش محدودیت‌ها، پذیرش گردشگر را از سر می‌گیرد.

یونان دوباره گردشگر می‌پذیرد / پایان محدودیت‌ها در کشور تاریخی

به گزارش مملکت آنلاین، یونان فصل گردشگری خود را آغاز کرده و بیشتر محدودیت‌های موجود برای رفت و آمد گردشگران را برداشته است.

اگرچه به طور متوسط ​​روزانه ۲۰۰۰ مورد ابتلای به کرونا در یونان گزارش می‌شود اما واکسیناسیون عمومی به خوبی پیش می‌رود.

گردشگران آلمانی پرواز خود به یونان را آغاز کرده و از ۱۷ مه - سه روز دیگر - بریتانیایی‌ها مجاز به سفر به یونان هستند هر چند هنوز هم به مردم این کشور توصیه می‌شود که بهتر است از سفر به یونان که در "فهرست زرد" است خودداری کنند. بریتانیا فقط کشورهای "فهرست سبز" را کاملا امن دانسته است.

در یونان هنوز محدودیت‌هایی باقی است اما تغییرات بزرگی هم روی داده و اهالی دیگر مجبور نیستند هر وقت از خانه خود خارج می‌شوند یا به خرید می‌روند به یک مرکز مراقبت پیامک بفرستند، رفت و آمد بین مناطق مختلف مجاز است و منع رفت و آمد شبانه فقط بین ساعات ۰۰:۳۰ تا ۰۵:۰۰ برقرار است.

یک پنجم اقتصاد یونان به بخش گردشگری وابسته است و ۲۰ درصد نیروی کار در این بخش مشغول است.

بازدیدکنندگان از فهرست ۵۳ کشور مورد تأیید دولت باید یک روز قبل از سفر فرم مکان‌یابی مسافر را پر و محل اقامت خود را ذکر کنند. دریافت گواهی واکسن کرونا یا مدرک نتیجه منفی آزمایش یا مدارک بهبودی از بیماری لازم است.

این مقررات پیش درآمد گواهی دیجیتالی در سطح اتحادیه اروپاست که قرار است تا پایان ماه ژوئن به آزادسازی سفر بین کشورهای عضو کمک کند.

صبح جمعه پروازهایی از چند فرودگاه آلمان از جمله فرانکفورت، دوسلدورف، هانوفر و اشتوتگارت به مقصد فرودگاه هراکلیون در کرت انجام شد. شرکت مسافرتی تویی گفته است که پروازهای خود را به مقصد کوس، رودز و کورفو از شنبه و به مقصد سایر نقاط یونان از ماه آینده از سر می‌گیرد.

پروازهای چارتر نیز عمدتاً از لهستان و اسرائیل به مقصد رودز انجام شده است.

یونان امیدوار بود که گردشگران بریتانیایی بتوانند از ۱۷ مه آزادانه به آن کشور بروند اما از نظر دولت بریتانیا، یونان در فهرست زرد است و کسانی که از این کشور به بریتانیا برمی‌گردند باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.

انتهای پیام/

منبع: بی بی سی

ارسال نظر