مبتلایان کرونا از ۱۲۰میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۲۰ میلیون نفر فراتر رفت.

مبتلایان کرونا از ۱۲۰میلیون نفر گذشت

به گزارش مملکت آنلاین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۱۲۰ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۳۱ نفر افزایش یافت.

براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، تاکنون ۱۲۰ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۳۱ نفر در سراسر جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در این کشور ۳۰ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۶۲ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

طبق این آمار، هند با ۱۱ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۵۰، برزیل با ۱۱ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۸، روسیه با ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۲۵، انگلستان با ۴ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۲۰، فرانسه با ۴ میلیون و ۴۵ هزار و ۳۱۹، ایتالیا با ۳ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۸۳۸ و اسپانیا با ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۰۴ مورد ابتلا در رده‌های بعدی قرار دارند.

همچنین در ترکیه ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۲، آلمان ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۰ ، کلمبیا ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۸۲، آرژانتین ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۵، مکزیک ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۷۵، لهستان ۱ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۶۰، ایران ۱ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰، آفریقای جنوبی ۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۱۴، اوکراین ۱ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۴۴، اندونزی ۱ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۴۱، پرو ۱ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۶۳، چکیا یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۰۸ و هلند یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۱۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

گفتنی است بیماری کووید-۱۹ نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

تاکنون ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان جان باخته و در مجموع ۹۶ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۳۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند. از سوی دیگر روند درمان ۲۰ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۳۹ بیمار دیگر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر