سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد

هشدار مسکو درباره پیامد‌های استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا

روسیه استقرار موشک‌های آمریکایی در آسیا و اقیانوس آرام را بی ثبات کننده بین المللی و منطقه‌ای توصیف کرد.

هشدار مسکو درباره پیامد‌های استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین، روسیه درباره استقرار موشک‌های آمریکایی در آسیا و اقیانوس آرام هشدار داد و آن را بی ثبات کننده بین المللی و منطقه‌ای دانست و تاکید کرد که این اقدام آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند.

روسیه تاکید کرده است که در صورتی که آمریکا تصمیم به استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام بگیرد، اقداماتی را برای تضمین امنیت ملی خود انجام خواهد داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد گزارش‌های رسانه‌های ژاپن در مورد برنامه‌های توکیو و واشنگتن برای بحث در مورد چشم انداز استقرار موشک‌های زمینی میان برد آمریکا در خاک ژاپن اظهار نظر کرد.

زاخارووا گفت: استقرار موشک‌های میان برد و میان برد آمریکا، و هر نوع از تجهیزات آن، در نقاط مختلف جهان از جمله منطقه آسیا و اقیانوس آرام تاثیر بسیار بی ثبات کننده‌ای بر امنیت بین المللی و منطقه‌ای خواهد گذاشت.

وی افزود: این اقدام آمریکا منجر به دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی با پیامد‌های غیرقابل پیش بینی خواهد شد. همچنین روشن است که چنین اقداماتی نه تنها امنیت هم پیمانان آمریکا را برقرار نخواهد کرد بلکه به هیچ وجه امنیت خود آمریکا را نیز افزایش نخواهد داد.

زاخارووا تاکید کرد: بدون شک ظهور تهدید‌های جدید موشکی، واکنشی از طرف روسیه به دنبال خواهد داشت.

ماریا زاخارووا ادامه داد: مسکو همچنان به تصمیم یک جانبه خود مبنی بر خودداری از استقرار چنین موشک‌هایی در مناطقی که خالی از سیستم‌های مشابه آمریکاست تاکید دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر