هفت تن در اعتراضات امروز میانمار کشته شدند

همزمان با اینکه عفو بین‌الملل ارتش میانمار را به اتخاذ تاکتیک‌های جنگی علیه معترضان متهم کرد، شاهدان و رسانه‌های محلی اعلام کردند، هفت تن در جریان تیراندازی‌های امروز (پنج‌شنبه) نیروهای امنیتی میانمار به معترضان ضد خونتا کشته شدند.

هفت تن در اعتراضات امروز میانمار کشته شدند

به گزارش مملکت آنلاین، مردی که در این اعتراضات حضور داشت و به حمل اجساد به بیمارستان کمک کرد، گفت: هنگامی که نیروهای امنیتی به طرف معترضان در شهر "میائینگ"، واقع در مرکز میانمار تیراندازی کردند، شش تن کشته شدند.

این مرد ۳۱ ساله گفت: ما به طور صلح‌آمیز اعتراض می‌کردیم. نمی‌توانم باور کنم که آنها این کار را انجام دادند.  

یکی از امدادگران نیز کشته شدن این شش تن را تایید کرد.

رسانه‌های محلی نیز اعلام کردند، یک تن در منطقه "داگون شمالی" شهر یانگون کشته شد. تصاویر منتشر شده در فیس‌بوک مردی را نشان داد که غرق در خود در خیابان روی زمین افتاده بود.

پیش از کشتارهای روز پنج‌شنبه، گروه مدافع "انجمن کمک به زندانیان سیاسی" اعلام کرد، از زمان کودتای اول فوریه علیه دولت منتخب آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار بیش از ۶۰ معترض کشته و حدود دو هزار تن بازداشت شده‌اند.  

عفو بین‌الملل ارتش میانمار را به استفاده از نیروی کشنده و مرگبار علیه معترضان متهم کرد و گفت: بسیاری از کشتارهای ثبت شده برابر با اعدام‌های غیررسمی هستند.

"جوآن مارینر"، مدیر بخش واکنش بحران در عفو بین‌الملل گفت: اینها اقدامات افسران جزء نیستند که تصمیمات ضعیف و نادرست می‌گیرند. اینها اقدامات فرماندهان ظالمی هستند که در حال حاضر در جنایت علیه بشریت دخیل بوده‌اند و نیروهای خود را مستقر کرده و روش‌های قتل را در اینجا به کار بسته‌اند.

یکی از سخنگویان خونتای از اظهارنظر در این رابطه امتناع کرد اما گفت: ساعت ۱۴ امروز به وقت محلی شورای ارتش در پایتخت میانمار کنفرانسی خبری برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که خونتای میانمار پیش‌تر اعلام کرده بود که در برخورد با "معترضان آشوبگر" نهایت خویشتنداری را اتخاذ کرده است؛ معترضانی که خونتا آنها را به حمله به پلیس و لطمه به ثبات و امنیت ملی متهم می‌کند.

براساس پست‌های منتشر شده در فیس بوک، اعتراضات در ده‌ها شهر دیگر میانمار نیز برگزار شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر