دادگاه قتل جرج فلوید به تاخیر افتاد

دادگاه رسیدگی به قتل جرج فلوید با یک روز تاخیر سه‌شنبه آغاز می‌شود

دادگاه قتل جرج فلوید به تاخیر افتاد

به گزارش مملکت آنلاین، دادگاه رسیدگی به اتهامات علیه مأمور پلیس سفیدپوستی که در مینه سوتا در اثر ضرب و جرح باعث مرگ جرج فلوید شده بود، امروز سه شنبه ۹ مارس با یک روز تاخیر آغاز می‌شود. ظاهرا اتهام جدیدی علیه متهم مطرح شده است.

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده قتل جرج فلوید به دلیل احتمال اضافه شدن یک اتهام جدید به متهم به تعویق افتاد. این دادگاه قرار بود روز دوشنبه ۸ مارس در مینه‌پلیس آغاز شود.

متهم این دادگاه درک چاوین، پلیس سفیدپوستی است که روز ۲۵ ماه مه سال ۲۰۲۰ با قراردادن زانویش روی گلوی جرج فلوید باعث مرگ این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی شد. او و و کلایش اما مدعی هستند که دلیل مرگ جرج فلوید نه این عمل پلیس بلکه استفاده بیش از حد از مواد مخدر و نیر بیماری‌های پیشین او بوده است.

مرگ جرج فلوید سبب بروز اعتراضات و ناآرامی‌های گسترده‌ای در سراسر امریکا شد. جنبش "جان سیاهان باارزش است" حاصل این اعتراضات بود.

چاوین قرار بود به اتهام قتل درجه دو و ضرب و جرح منجر به مرگ محاکمه شود. پتر کاهیل، قاضی این دادگاه ظاهرا تصمیم دارد که روز سه‌شنبه ۹ مارس با تکمیل روند انتخاب اعضای هیأت منصفه دادگاه را آغاز کند.

پیش از این شکایت دیگری مبتنی بر قتل درجه سه علیه متهم ارائه شده بود که باید از سوی دادگاه بررسی شود. در این نوع قتل، مجرم قصد قبلی برای کشتن نداشته و مجازات آن در مینه سوتا تا ۲۵ سال زندان و کمتر از قتل درجه دوست. قتل درجه دو می‌تواند تا ۴۰ سال حبس در پی داشته باشد.

جلسات دادگاه به طور زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.

کیت الیسون دادستان عمومی مینه سوتا دادخواهی این پرونده را بر عهده دارد. او پیشتر در مصاحبه با شبکه سی ان‌ان گفته بود: «بسیار سخت است که یک پلیس را بازخواست کنی.»

به گزارش رسانه‌ها این دادگاه ممکن است ماه‌ها طول بکشد. دادخواست حاوی لیستی ۳۰۰ نفره از شاهدان است. سه پلیس دیگری که هنگام وقوع جرم در کنار متهم اصلی بوده‌ و کمکی به مقتول نکرده‌اند، به اتهام "همکاری در قتل" در تابستان محاکمه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر