تغییرات اقلیمی جان میلیون ها نفر را در انگلیس تهدید می‌کند

گروه مبارزه با تغییرات آب و هوایی هشدار داد سیل و موج گرما که امکان بروز آنها در نتیجه تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است می تواند در آینده جان تقریبا 12 میلیون نفر را در انگلیس به خطر اندازد.

تغییرات اقلیمی جان میلیون ها نفر را در انگلیس تهدید می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، تارنمای اسکای نیوز گزارش داد: تقریبا 12 میلیون نفر در آنگلیس در معرض آسیب های جدی موج گرما در آینده در نتیجه تغییرات آب و هوایی هستند و افراد مسن تر و کسانی که بیماری های زمینه ای همچون بیماری قلبی دارند با خطر بیشتری مواجه اند.

این گزارش افزود: گروه مبارزه با تغییرات اب و هوایی اعلام کرده که کره زمین در شرایط «سقوط آزاد» قرار دارد و از دولت انگلیس خواسته است «اقدامات آرمانگرایانه بیشتری» را برای توقف این روند بکار بندد.

کلارا گلداسمیت از ائتلاف آب و هوایی متشکل از 140 سازمان گفت: لازم است با تغییرات آب و هوایی مقابله شود و دلایل اصلی آن بررسی شود و این اقدام از طریق کربن زدایی از اقتصاد، استفاده از انرژی سبز در منازل و حمل و نقل امکان پذیر می شود.

وی افزود: ما می دانیم کسانی که قدم می زنند و از دوچرخه استفاده می کنند سالم تر هستند و بار کمتری بر نظام بهداشتی انگلیس وارد می کنند و منافع بیشتری برای پاکیزکی هوا دارند.

حدود یک میلیون و 800 هزار انگلیسی در مناطقی زندگی می کنند که خطر سیل در آنها جدی است.

این آمار می تواند تا فقط 17 سال دیگر به دو میلیون و 600 هزار نفر افزایش یابد و قربانیان سیل چهاربرابر بیشتر از دیگر کسانی که در معرض سیل قرار ندارند دچار مشکلات روانی شوند.

مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی بین سالهای 2004 تا 2018 بین افراد بالای 65 سال در این کشور 21 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش هشدار می دهد که در شهرها افزایش دما در موج گرما حتی بیشتر است و دو سوم آپارتمان ها در لندن می توانند تا دهه 2030 گرمای بسیار شدید را تجربه کنند. این افزایش دما به ویژه زمانی اهمیت می یابد که بدانیم افزایش دما با افزایش خطر ریسک خودکشی در ارتباط است.

محققان همچنین به این نتیجه رسیده اند که در سال 2018 موجی از گرما که به احتمال زیاد ناشی از تغییرات آب وهوایی بوده باعث جان باختن 8 هزار و 500 نفر شده است.

 تانیا استیل (Tanya Steele)، مدیر کل بنیاد جهانی حیات وحش در بریتانیا در این زمینه گفت: بهداشت ذهنی و فیزیکی ما آشکارا به به سلامت کره زمین بستگی دارد. دولت بریتانیا باید در جهت اهداف به صفر رساندن اقتصاد مبتنی بر کربن گام بردارد و طبیعت ما را در مسیر احیا قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر