حملات توپخانه‌ای الشباب به نشستی نزدیک کاخ ریاست‌جمهوری سومالی

جنبش تروریستی "الشباب" در سومالی امروز (سه شنبه) همزمان با برگزاری نشستی با حضور رئیس جمهوری این کشور به مرکز استان غلمدغ حمله کرد و در اثر آن چهار تن زخمی شدند.

حملات توپخانه‌ای الشباب به نشستی نزدیک کاخ ریاست‌جمهوری سومالی

به گزارش مملکت آنلاین، رسانه‌های داخلی سومالی اعلام کردند، نیروهای این گروه تروریستی وابسته به القاعده حدود 10 توپخانه به فرودگاه و اطراف کاخ ریاست جمهوری در شهر دوساماریب در استان غلمدغ واقع در مرکز سومالی شلیک کردند.

بشیر محمد صلاد، سخنگوی غلمدغ گفت: نیروهای دولتی نیز در واکنش به این حملات تروریستی، شبه نظامیان را از منطقه بیرون کردند.

وی گفت: نیروهای امنیتی به اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها پاسخ داده و موفق شدند تعدادی از نیروهای این جنبش را کشته و تعدادی را بازداشت کنند.

این حملات همزمان با برگزاری کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری سومالی و نخست وزیر این کشور پیرامون حل بحران انتخابات پارلمانی سومالی که قرار بود ابتدای فوریه برگزار شود و بارها به تاخیر افتاد، صورت گرفت. در این کنفرانس فرماندارهای جنوب غربی سومالی نیز مشارکت دارند.

رئیس جمهوری سومالی روز شنبه تحت فشار بین‌المللی خواستار برگزاری یک نشست مشورتی با فرماندارهای استان‌های این کشور در مرکز غلمدغ شد تا وضعیت امنیتی و سیاسی کشور و اختلاف مربوط به انتخابات مورد بررسی قرار بگیرد.

در کنار وضعیت امنیتی متشنج در سومالی، موضوع انتخابات پارلمانی نیز در این کشور محل اختلاف قرار گرفته و اپوزیسیون سومالی از دو استان جوبلند و پانتلند از سویی و شورای اتحادیه کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی دیگر بر سر آن اختلاف دارند.

رئیس جمهوری سومالی اصرار داشت انتخابات تنها با یک نامزد برگزار شود چرا که از این طریق امکان داشت دوره حکومت وی بین یک تا دو سال تمدید شود اما اپوزیسیون سومالی از استان‌ها و احزاب با کل این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر