مرز آمریکا و مکزیک، قربانگاه مهاجران

مقام های مکزیک جنازه دستکم چهار تن از ۱۹ قربانی تیراندازی در نزدیک مرز آمریکا را که پس از کشته شدن سوزانده شده بودند، شناسایی کردند.

مرز آمریکا و مکزیک، قربانگاه مهاجران

 به گزارش مملکت آنلاین، دفتر دادستانی ایالت تامائولیپاس در شمال مکزیک اعلان کرده است که جنازه ۲ مهاجر گواتمالایی و ۲ مکزیکی در پی کشف اجساد در ۲۲ ژانویه (3 بهمن ماه)، از طریق آزمایش دی ان ای، شناسایی شده است.

بر اساس بیانیه دادستانی این ایالت، اعضای کمیسیون ملی جستجوی وزارت داخلی مکزیک به تحقیقات برای شفاف سازی بیشتر با همکاری وزارت امور خارجه و سفارتخانه گواتمالا در مکزیکوسیتی پیوسته اند. جنسیت ۱۶ جنازه مذکر و یکی مونث است و شناسایی ۲ جسد به علت شدت سوختگی، امکان پذیر نیست.

گروهی از کارشناسان پزشکی قانونی، دندانپزشکی، متخصصان ژنتیک و جرم شناسی برای تعیین هویت این قربانیان تشکیل شده است.

به گفته مقام های گواتمالا ؛ ساکنان شهرک کومیتانچیلو واقع در این کشور آمریکای مرکزی، گمان می برند که با دستکم ۱۲ تن از این قربانیان، نسبت خانوادگی داشته باشند.

به گفته مقام های تامائولیپاس در مکزیک، ۱۱۳ گلوله به خودرویی که اجساد قربانیان در آن یافت شد، شلیک شده است.

تامائولیپاس در خلیج مکزیک که در کم ترین فاصله گواتمالا از خاک ایالات متحده قرار دارد، به علت حضور دسته ها و گروه های جنایتکار که آدم ربایی و زورگیری کرده و مهاجران را به قتل می رسانند، خطرناک است. این منطقه بارها صحنه درگیری میان کارتل شمال غرب که بر بخشی از نوئلوو لئون مسلط است و کارتل خلیج بوده که از ده ها سال پیش در تامائولیپاس حضور داشته است.

مکزیک در میان موجی از خشونت مرتبط با جنایت های سازمان یافته به ویژه کارتل های مواد مخدر که برای تسلط بر مسیرهای منتهی به ایالات متحده رقابت می کنند، قرار گرفته است. 


انتهای پیام/

ارسال نظر