درخواست دبیرکل سازمان ملل برای احیای برجام

دبیرکل سازمان ملل خواهان تعامل ایران و آمریکا برای احیای برجام شد.

به گزارش مملکت آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، با اذعان به وجود پیچیدگی‌هایی در مسیر احیای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، خواهان آن شد که ایران و آمریکا برای خروج از بن‌بست کنونی با یکدیگر تعامل کنند.

گوترش برجام را یک "پیروزی دیپلماتیک" خواند و از زیر سوال رفتن آن اظهار تاسف کرد.

با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، احتمال بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای مطرح شده، هرچند ایران و آمریکا هر یک قدم اول را از طرف مقابل انتظار دارند.

وزیر خارجه جدید آمریکا رفع تحریم‌ها را به بازگشت ایران به محدودیت‌های برجام مشروط کرده است و در مقابل ایران هم می‌گوید تنها پس از رفع تحریم‌ها حاضر به اجرای دوباره محدودیت‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: بی‌بی‌سی

ارسال نظر