در نیمه نخست سال میلادی جاری:

خط سوم انتقال برق ارمنستان بهره‌برداری می‌شود

وزیر نیروی ایران و وزیر اقتصاد ارمنستان با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند و مقرر شد خط سوم انتقال برق ارمنستان نیمه نخست سال میلادی جاری بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش مملکت آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پایان دیدار و گفت‌و‌گوی خود با وزیر اقتصاد ارمنستان در جمع خبرنگاران گفت: مسائل فیمابین با وزیر اقتصاد ارمنستان مرور شد و با توجه به این که وزارت نیرو ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد، توسعه روابط تجاری و همچنین موانعی که بر سر راه این هدف قرار دارد مورد بحث قرار گرفت.
اردکانیان با اشاره به رفع آلودگی رودخانه ارس به عنوان یکی از موارد مطرح شده گفت: انتظار داریم که جدیت لازم را از سوی دولت جمهوری ارمنستان برای کنترل برخی آلاینده‌های این رودخانه شاهد باشیم و وعده‌های گذشته عملی شود.
وی افزود: بحث خط سوم انتقال برق هم در حال پیشرفت است و هر چند به دلیل بیماری کووید۱۹ در اجرای پروژه وقفه ایجاد شد، اما خوشبختانه مشکلات آن برطرف شده و قطعا در نیمه نخست سال میلادی جاری این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: طرح‌های دیگر و همچنین زمینه‌های توسعه روابط هم وجود دارد که امید است با رفع موانع موجود هر چه زودتر شاهد این موضوع باشیم.
وزیر اقتصاد ارمنستان هم، با اشاره به موارد گفت و گو در خصوص روابط دو جانبه میان تهران و ایروان اظهار داشت: مهمترین این‌ها آلودگی رودخانه ارس و رفع این آلودگی است.
وهان کروبیان گفت: یک هفته قبل از سفر به ایران، شخصا به منطقه سفر کردم، از نزدیک موضوع‌ را مورد بررسی قرار دادم و شاهد این بودم که سیستم چرخشی آب در چه مرحله‌ای قرار دارد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این مسئله در آینده خیلی نزدیک انجام و از دستور کار خارج شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر