رسانه های پاکستان اعلام کردند

افزایش مرگ و میر کودکان پاکستانی به علت سوء تغذیه

رسانه های پاکستانی اعلام کردند تعداد مرگ و میر کودکان به علت سوء تغذیه در این کشور افزایش یافته است.

افزایش مرگ و میر کودکان پاکستانی به علت سوء تغذیه

به گزارش مملکت آنلاین، به رغم بهبودی جایگاه پاکستان در فهرست سازمان کمک به گرسنگان جهان و قرار گرفتن این کشور در رتبه ۸۸ این فهرست، اما شمار مرگ و میر ناشی از کمبود شدید موادغذایی در این کشور رو به افزایش است، به گونه ای که فقط در یک ماه گذشته ۲۶ کودک پاکستانی بر اثر سوء تغذیه جان باخته اند.

پایگاه خبری اکسپرس نیوز پاکستان اعلام کرد: در یک هفته گذشته ۵ کودک پاکستانی دیگر در منطقه صحرایی "تهرپارکر" از نواحی جنوبی این کشور بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.

این گزارش با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۰ کودک دچار سوء تغذیه شدید در بیمارستان های این منطقه بستری و تحت درمان هستند، افزود: میزان مرگ و میر کودکان در مقایسه با سال های اخیر افزایش یافته و دلیل عمده آن نیز عدم مقابله با پدیده خشکسالی و کمبود غذا است.

سازمان کمک به گرسنگان جهان در جدیدترین گزارش خود در مورد فهرست بندی کشور ها با موضوع وضعیت گرسنگی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد: ۲۴.۶ درصد از جمعیت پاکستان با چالش جدی کمبود غذایی مواجه هستند، موضوعی که رسانه های پاکستانی، آن را نگران کننده توصیف کرده اند.

لازم به ذکر است بر اساس آمار رسانه های پاکستانی در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۲۰ کودک در منطقه بیابانی "تهرپارکر" به دلیل سوء تغذیه و تداوم قحط سالی جان خود را از دست داده بودند.

دولت پاکستان در سال ۲۰۱۵ متعهد شد که مطابق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل میزان گرسنگی در کشور را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند، اما به نظر می رسد پاکستان برای رسیدن به این هدف راه طولانی را در پیش دارد و به گفته کارشناسان، دولت نباید برای تدوین سیاست های حمایت از فقر و مبارزه با کمبود غذایی وقت را از دست دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر