موسس علی‌بابا ظاهر شد

جک ما، میلیاردر و موسس کنسرن چینی علی‌بابا و گروه آنت که ما‌ه‌ها غیبش زده بود دوباره ظاهر شد. او در یک پیام ویدیویی از افزایش فعالیت‌های "بشردوستانه" خود گزارش داد، اما درباره علت ناپدید شدنش هیچ توضیحی نداد.

موسس علی‌بابا ظاهر شد

به گزارش مملکت آنلاین، جک ما، موسس گروه علی‌بابا که به "آمازون چینی" معروف است، از اکتبر ۲۰۲۰ به دنبال انتقاد از سیستم مالی چین مورد غضب قرار گرفت و ناپدید شد.

رسانه‌های دولتی چین اکنون یک پیام ویدیویی جک ما ۵۶ ساله را پخش کردند که گفته می‌شود خطاب به ۱۰۰ معلم روستایی چین صحبت کرده است.

مالک علی‌بابا در این ویدئو اعلام کرد که می‌خواهد کارهای "بشردوستانه و خیرخواهانه" بیشتری نسبت به قبل انجام دهد. او افزود در طول روزهای گذشته او و همکارانش مطالعه و تحقیق کرده‌اند و قصد دارند مصمم‌تر از قبل خود را وقف آموزش و امور خیریه‌ای کنند.

جک ما در ویدیوی پخش شده درباره اختلافش با دولت چین هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است و در خصوص محل "اختفای" خود هم توضیحی نداده است. گروه آنت اعتبار این ویدیو را تایید کرده است.

هنوز مشخص نیست جک ما کجاست، اما ظاهرشدن او و پخش صحبت‌هایش به صورت لایو باعث شد که ارزش سهام علی‌بابا هشت و نیم درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر