آمریکا ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را با ادعای حمایت از قربانیان تروریسم جمع‌آوری کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت این کشور ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را به نفع افرادی که از آنها به عنوان «قربانیان تروریسم دولتی یاد شده»،‌ جمع‌آوری کرده است.

آمریکا ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را با ادعای حمایت از قربانیان تروریسم جمع‌آوری کرد

به گزارش مملکت آنلاین، در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده تصریح شده است که مبلغ توقیف شده سهم دولت آمریکا از جریمه تخلفات ناشی از نقض تحریم‌ها و دور زدن مجازات‌های اقتصادی علیه ایران است.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین از «انتقال متقلبانه» پول به ارزش حدود یک میلیارد دلار یاد کرده که بر اساس ادعای مطرح شده در این بیانیه از وجوه ایران به حساب‌های مختلف در سراسر دنیا منتقل شده است.

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از دیوید برنز، معاون دادستان کل دادگستری ایالات متحده اعلام کرده که وجوه توقیف شده قرار بود به حساب تبهکاران و عاملان اقدامات مجرمانه در ارتباط با نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران واریز شود.

این مقام بلند پایه قضایی از حکومت ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریسم نام برده و تصریح کرده که پول توقیف شده برای تامین مالی یک طرح به دقت برنامه ریزی‌شده جهت دور زدن تحریم‌های ایران در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر