جمهوری آذربایجان:

خرابکاری های جزیی مانع اجرای صلح قره باغ نمی شود

"پولاد بلبل اوغلی " سفیر جمهوری آذربایجان در روسیه گفت : موارد اندک خرابکاری ها در قره باغ نمی تواند مانع اجرای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره صلح و آتش بس در این منطقه شود .

خرابکاری های جزیی مانع اجرای صلح قره باغ نمی شود

به گزارش مملکت آنلاین ، بلبل اوغلی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری "ریا نووستی " روسیه افزود : برخی گروههای مسلح هنوز هم به فکر اقدام تلافی جویانه در قره باغ هستند که آن هم منجر به بی ثباتی و ضرورت انجام تدابیر پیشگیرانه می شود .

وی با اشاره به این که بطور کلی رژیم آتش بس در قره باغ رعایت می شود و موارد اندک نقض آن بروز کرده است ، یاد آور شد : با مشارکت فعال صلح بانان روسی مستقر در منطقه و با هماهنگی نیروهای جمهوری آذربایجان ۱۰ دسامبر ( ۲۰ آذرماه ) از خرابکاری در روستاهای شهرستان خوجاوند در قره باغ جلوگیری شد .

سفیر جمهوری آذربایجان همچنین خاطرنشان کرد : ۲۷ دسامبر ( ۷ دی ماه ) جاری یک گروه مسلح شش نفره ارمنی در روستای " آقدام " شهرستان " خوجاوند " به نیروهای جمهوری آذربایجان حمله کردند که بر اثر آن یک نظامی کشته و یکی دیگر هم زخمی شدند اما در جریان اقدامات پیشگیرانه همه اعضای این گروه کشته شدند .

 بلبل اوغلی با تاکید بر اینکه به مناقشه قره باغ پایان داده شده است ، افزود : آن عده از افراط گرایان باید متوجه این واقعیت شوند که پایان مناقشه به نفع منطقه خواهد بود .

به گفته وی در حال حاضر فرصت های خوبی برای اجرای برنامه های اقتصادی و حمل و نقل در منطقه ایجاد شده و جمهوری آذربایجان روند بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ را آغاز کرده است .

جمهوری آذربایجان توانست در درگیری های ۴۴ روزه که ششم مهر ماه بر سر قره باغ آغاز شد سرزمینهای اشغالی خود را از کنترل نیروهای ارمنی آزاد کند .

این درگیری ها ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

انتهای پیام/

ارسال نظر