آمار غیررسمی ۵۰۰هزار مبتلا به کرونا در ووهان

مطالعات نشان می‌داد، ۵۰۰هزار نفر در ووهان چین به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

آمار غیررسمی ۵۰۰هزار مبتلا به کرونا در ووهان

به گزارش مملکت آنلاین، مطالعه پژوهشگران مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین نشان می‌دهد تقریبا پنج درصد مردم شهر ووهان چین ممکن است به ویروس کرونا آلوده شده باشند.

تخمین زده می‌شد جمعیت ووهان ۱۱ میلیون نفر است. بدین ترتیب تقریبا ۵۰۰ هزار نفر ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشند.

در صورت صحت، این تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از تعداد ثبت شده مبتلایان به کرونا در ووهان است. بنابر آمار رسمی در ووهان ۵۰ هزار و ۳۵۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

در آمار رسمی چین موارد بدون علامت ثبت نمی‌شود.

نتایج این مطالعه اندکی پیش از آن اعلام می‌شود که قرار است تیمی از دانشمندان بین‌المللی برای بررسی منشا ویروس از ووهان بازدید کنند.

این دانشمندان بین‌المللی در حالی ماه آینده و پس از ماهها مذاکره با دولت چین عازم ووهان می‌شوند که پیشتر پکن تمایلی به توافق با تحقیق مستقل نشان نمی‌داد.

مطالعه اخیر درباره شمار مبتلایان در ووهان، یک ماه بعد از اینکه چین "درگیر اولین موج" همه‌گیری بود، انجام شد.

شهر ووهان در استان هوبی چین به عنوان مرکز شیوع و انتشار ویروس کرونا معرفی می‌شود.

پیشتر متخصصان منشا ویروس را بازاری در ووهان معرفی می‌کردند که در آنجا ویروس از حیوان به انسان جهش یافته است. اما اکنون کارشناسان معتقدند که ممکن است ویروس در آنجا تقویت شده باشد.

چین به عدم شفافیت در مورد شناسایی و شیوع ویروس کرونا متهم شده بود و منتقدان به آمارهای رسمی دولت این کشور با دیده شک می‌نگریستند.

در یک سالی که از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان می‌گذرد، رسانه‌های دولتی و وابسته به دولت چین تلاش کرده‌اند که در منشاء آن تشکیک کنند و تقصیر را گردن دیگران بیاندازند.

منبع: بی‌بی‌سی

انتهای پیام/

ارسال نظر