درخانه بمانید و ۵۰۰ پوند پول بگیرید!

سرویس سلامت همگانی انگلیس با توسعه یک نرم افزار اقدام به پرداخت ۵۰۰ پوند به افراد برای قرنطینه خانگی می‌کند.

درخانه بمانید و ۵۰۰ پوند پول بگیرید!

به گزارش مملکت‌آنلاین، سرویس سلامت همگانی انگلیس به منظور مقابله با همه گیری کووید ۱۹ در این کشور، در حال توسعه یک نرم افزار کاربردی جهت آموزش مردم و نیز رهگیری افراد بیمار است.

این نرم افزار که پیش‌تر چهار به روز رسانی از آن منتشر شده به زودی به منظور پوشش تمامی افرادی که در خانه قرنطینه شده اند، توسعه خواهد یافت. افراد می‌توانند شرایط عمومی خود را با این نرم افزار تطبیق داده و در صورت در خطر بودن، این نرم افزار هشدار لازم برای قرنطینه خانگی را به افراد می‌دهد.

همچنین این نرم افزار اقدام به آموزش عمومی افراد کرده و به آن‌ها درباره باید‌ها و نباید‌های دوران همه گیری کرونا اطلاع رسانی می‌کند.

مقامات بهداشتی انگلیس و ولز امیدوارند افراد بیشتری این نرم افزار را نصب کنند. پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل زمستان و نیز فرا رسیدن کریسمس و گسترش تجمعات و دید و بازدید بیشتر، شمار مبتلایان و قربانیان کووید ۱۹ در انگلیس شاهد جهش باشد.

این نرم افزار از افرادی که تست کرونایشان مثبت اعلام شده است و یا علائم کووید ۱۹ را دارند می‌خواهد برای ۱۴ روز در خانه بمانند و خود را قرنطینه کنند.

با این حال، افراد کم درآمد به دلیل آنکه توانایی کار از منزل را ندارند، می‌توانند از طریق این نرم افزار درخواست کمک مالی کنند. به دلیل ثبت اطلاعات افراد توسط این نرم افزار و صحت سنجی، مقامات با درخواست کمک مالی آن‌ها موافقت خواهند کرد. به این افراد برای قرنطینه در خانه ۵۰۰ پوند پول نقد پرداخت می‌شود.

هفته گذشته حزب کارگر از دولت خواست موضوع حمایت مالی از این افراد را در برنامه خود قرار دهد. مقامات بهداشتی انگلیس امیدوارند با بهره گیری از این نرم افزار بتوانند همه گیری کرونا را کنترل کنند. هم اینک انگلیس یکی از بدترین آمار‌های مربوط به همه گیری کووید ۱۹ را در جهان دارد. شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرده است و از این میان، ۶۰ هزار نفر قربانی این ویروس شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر