رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در این ایالت/ آخرین جزئیات از انتخابات آمریکا

شمارش آرا در ایالت جورجیا در حالی ادامه دارد که اختلاف تعداد رای بایدن و ترامپ به شدت کم شده است.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در این ایالت/ آخرین جزئیات از انتخابات آمریکا

به گزارش مملکت‌آنلاین، انتخابات امریکا به نقطه‌ای حساس رسیده و همه چشم به اعلام نتایج در ایالت جورجیا دوخته‌اند. بایدن در صورت برنده شدن در این ایالت پیروز انتخابات امریکا خواهد بود. درحال‌حاضر اختلاف تعداد رای بایدن و ترامپ به شدت کم شده و به عدد ۱۷۷۵ رسیده است. ترامپ و بایدن هر دود ۴۹.۴ درصد از آرا را به‌دست آورده‌اند.

 

آنطور که اعلام شده ۹۹ درصد از رای‌ها در این ایالت شمارش شده است. باید منتظر ماند و دید که کدام نامزد در این ایالت پیروز خواهد شد. پیروزی ترامپ نتیجه را تغییر نمی‌دهد و فقط تعداد آرای الکترال این کاندید را بالا می‌برد. اما بایدن با پیروزی در این ایالت کار را یکسره می‌کند.

از طرف دیگر جو بایدن در یک رشته توییت خواستار شمارش تک تک آرا شده؛ این واکنشی در رد تلاش دونالد ترامپ برای متوقف کردن شمارش آرا در ایالت های کلیدی از طریق اقدام حقوقی است.

بایدن در تازه ترین توییت خود می گوید که تیم او "بزرگترین تلاش در تاریخ را برای محافظت از انتخابات" ترتیب داده است.

ادعای کشف تقلب

حزب جمهوریخواه نوادا گزارش آنچه می گوید "حداقل ۳۰۶۲ مورد تقلب از سوی رای دهندگان" است را تسلیم ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا کرده است.

این حزب در توییتی می گوید این ادعا شامل افرادی است که به نظر می رسد بعد از آنکه سکونت آنها در ایالت پایان یافته در آنجا رای داده اند. برای رای دادن در یک ایالت باید برای مدتی ساکن آن باشید.

با شمارش حدود ۸۹ درصد آرا،  بایدن اکنون با اختلاف هزار و ۴۰۰ رای از دونالد ترامپ جلوست.

ارسال نظر