پمپئو در ادامه دلالی روابط اسراییل و حکام عرب وارد عمان شد

« مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا که سیاست خارجی کشورش را به دلالی روابط میان رژیم صهیونیستی و حکام عرب تنزل داده است در ادامه ماموریت خود وارد سلطان نشین عمان شد و با « هیثم بن طارق » پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

پمپئو در ادامه دلالی روابط اسراییل و حکام عرب وارد عمان شد

به گزارش مملکت‌آنلاین، « بدر بن حمد البوسعیدی » وزیر خارجه عمان و سفیر آمریکا در مسقط در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه و اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه آمریکا سفر منطقه ای خود به برخی از کشورهای عربی به عنوان گزینه های احتمالی و بعدی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه گذشته آغاز کرد و در ابتدا رهسپار فلسطین اشغالی  شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت وگو کرد.

پمپئو به دنبال آن روز سه شنبه وارد سودان شد و با « عبدالله حمدوک »  نخست وزیر سودان و « عبدالفتاح البرهان » رئیس شورای حکومتی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

او  در سومین مقصد خود به خاورمیانه وارد منامه، پایتخت بحرین شده و با مقامات آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفرهای خود دیروز چهارشنبه وارد ابوظبی شد و با همتای اماراتی خود «عبدالله بن زاید آل نهیان» در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امارات عربی متحده روز ۱۳ اوت (۲۳ مرداد ) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان نخستین کشور عرب خلیج فارس روابطش را با اسرائیل عادی و علنی می کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم اکنون تمام تلاش خود را بر روی عادی سازمان روابط میان کشورهای عربی و اسراییل متمرکز کرده است تا از این امر بتواند به عنوان برگ برنده ی در انتخایات آتی ریاست جمهوری آمریکا استفاده کند که قرار است ۱۳ آبان ماه برگزار شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر